Czego nigdy nie może zabraknąć przy stole? Oczywiście makaron.

0
Rate this post

Bary i restauracje oferują w swoim menu różne dania z makaronu, to prawda. Ale dobrym nawykiem (dla żołądka i dla portfela) jest przygotowanie go bezpośrednio w domu.

W końcu między zimnym makaronem a gotowymi (jakościowymi) sosami masz wybór!

Makaron lekko doprawiony warzywami nie obciąża i pomaga utrzymać uwagę na wysokim poziomie, unikając tak zwanego „abbiocco po posiłku”.

Problemy z wagą?

  • Makaron pełnoziarnisty to świetna alternatywa, która pomaga zapobiegać gromadzeniu się tłuszczu, pomaga zwalczać zaparcia, reguluje poziom cholesterolu i uspokaja nerwowy głód. Wszystko to dzięki niskiemu indeksowi glikemicznemu i zawartości błonnika roślinnego.
  • Włączając spożywanie całych makaronów do zdrowego stylu życia, który ogranicza ekscesy, takie jak alkohol, tytoń i żywność przemysłowa, jesteśmy mniej podatni na przybieranie na wadze z biegiem lat.
  • Toskański makaron pełnoziarnisty z kwasami omega 3, dzięki dodatkowi mąki z nasion lnu, integruje również zapotrzebowanie na kwasy tłuszczowe, niezbędne w procesach trawienia i przydatne w zapobieganiu chorobom sercowo-naczyniowym i metabolicznym.

Białka: zwierzęce czy roślinne?

Lepiej preferować chude mięsa i ryby, najlepiej grillowane, lub brać białka pochodzenia roślinnego, zawarte w roślinach strączkowych i zbożach.

Smażone i tłuste potrawy: należy wyeliminować

Do przyprawiania makaronów i warzyw najlepiej używać oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia. W rzeczywistości tłuszcze są cennymi składnikami odżywczymi dla zdrowia; po prostu wybierz te „dobre”, takie jak te zawarte w oliwie z oliwek z pierwszego tłoczenia, rybach i suszonych owocach.

Oczywiście nie należy przesadzać z ilością (łyżka oleju wystarczy na porcję makaronu) i używać go na surowo, unikając smażenia.

smazone-i-tluste-potrawy-nalezy-wyeliminowacSól? Lepiej to ograniczyć

Sól, jeśli jest używana w nadmiarze, nie jest dla ciebie dobra. Lepiej postawić na naturalne smaki, takie jak chili, przyprawy i zioła.

Woda jest dobra dla organizmu

Picie co najmniej 2 litrów wody dziennie to doskonały nawyk w walce z retencją wody, co jest dość naturalną konsekwencją dla osób, które prowadzą siedzący tryb życia przed komputerem.

  • Dobry nawyk? Ogranicz lub całkowicie wyeliminuj napoje gazowane i alkoholowe.
  • Odłącz się i zrelaksuj

Przerwa na lunch powinna być naprawdę prawdziwym momentem odpoczynku, na przykład na relaks z książką lub czasopismem. Albo, prościej, porozmawiaj z przyjacielem lub współpracownikiem lub, jeszcze lepiej dla naszej formy fizycznej, wybierz się na spacer z trawieniem.

Zdrowe odżywianie jest zatem niezbędne, aby utrzymać ciało w formie, a umysł obudzony w godzinach pracy. Dzięki tym wskazówkom zdrowe odżywianie nie jest już tajemnicą! Szukasz pomysłów? Zainspiruj się naszymi toskańskimi przepisami na makarony.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj