Stefano Liberti, panowie jedzenia

0
Rate this post

W okresach dużych upałów, takich jak sezon letni, istnieje zapotrzebowanie na ten pokarm, który dostarcza naszemu organizmowi różnych witamin i soli mineralnych, które są tracone wraz z potem i ruchem. Pigmenty antyoksydacyjne zawarte w kolorowych owocach i warzywach mają liczne właściwości, które otrzymujemy, jedząc w kolorze, różnicując rodzaje.

Zgodnie z zaleceniem Ministerstwa Zdrowia, można rozpocząć dzień dobrym energetycznym śniadaniem, potem przyjemną różnokolorową sałatką, owocem w środku ranka lub świeżym sokiem owocowym, który oprócz tego, że jest dobrym koktajlem fitochemikaliów , to przyjemny napój w miesiącach letnich z dodatkiem sałaty, radicchio, pomidorów i owoców sezonowych.

Kolory dobrego samopoczucia są ogólnie: NIEBIESKO-FIOLETOWE (bakłażany, radicchio, jagody, śliwki, jagody, czarne winogrona), które zawierają antocyjany, karotenoidy, witaminę C, potas i magnez, które są ważne dla kontrolowania poziomu cholesterolu i utrzymania dobrej płynności krwi.

Następnie mamy

ZIELONE (szparagi, agretti, bazylia, boćwina, brokuły, kapusta, karczochy, ogórki, sałata, rukola, pietruszka, szpinak, cukinia, białe winogrona, kiwi), które zawierają chlorofil, karotenoidy, magnez, witaminę C, kwas foliowy i luteina, ważna w profilaktyce sercowo-naczyniowej.

  • BIAŁA (czosnek, kalafior, cebula, koper, grzyby, jabłka, gruszki, por, seler) zawierają polifenole, flawonoidy, potas, witaminę C i selen, ważne dla dobrego samopoczucia płuc, wzmocnienia kości i ogólnego samopoczucia fizycznego.
  • kolor CZERWONY (pomidory, rzepa, rzodkiewka, papryka, buraki, arbuz, czerwone pomarańcze, wiśnie, truskawki), które zawierają likopen i antocyjany, ogólnie ważne jako przeciwutleniacze i wreszcie kolor

ŻÓŁTO-POMARAŃCZOWY (pomarańcze, cytryny, mandarynki, grejpfruty, melon , morele, brzoskwinie, nieszpułki, marchew, papryka, dynia, kukurydza), które zawierają flawonoidy, karotenoidy i witaminę C, ważne dla wzmocnienia układu odpornościowego i ochrony wzroku.

Nie zapominajmy o suszonych owocach (orzechy włoskie, pistacje, migdały, orzechy laskowe, orzeszki ziemne), które choć bardzo kaloryczne, mają wysoką zawartość jednonienasyconych i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, które dzięki zawartości Omega 6 i Omega 3.

„Ja, panowie jedzenie

Oczywiście są to tylko ogólne wskazówki, które każdy może modyfikować zgodnie ze swoim stylem życia oraz upodobaniami i pasjami, bo zdrowe odżywianie jest ważne, ale robienie tego ze smakiem, spokojem i szczęściem, być może bez telewizji jest o wiele lepsze.

Niestety Stefano Liberti również mówi o chińskim pomidorze, ale także o innych zagranicznych produktach, w swojej książce/śledztwie dotyczącym prawdy, która kryje się za wielkimi międzynarodowymi koncernami żywnościowymi, które znajdujemy we wszystkich supermarketach na świecie:

ja-panowie-jedzenieStefano Liberti, którego spotkaliśmy niedawno w Weronie, pokazał nam, jak globalne finanse, wraz z międzynarodowymi koncernami spożywczymi, wyczuły interes: biznes przeludnienia.

Książka przedstawia ważny reportaż, który śledzi łańcuch dostaw czterech produktów spożywczych – wieprzowiny, soi, tuńczyka w puszkach i koncentratu pomidorowego – aby zaobserwować, co dzieje się w sektorze pochłoniętym przez agresywność finansów, który postanowił zamienić planetę w jeden gigantyczny posiłek .

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj