Nigdy nie pomijaj posiłków i miejsca na (sezonowe) owoce i warzywa

0
Rate this post

Równowaga na stole: dobre (i lepsze) jedzenie jest możliwe

  • Ile razy słyszałeś zdanie: „zdrowe odżywianie”? Masz to: zdroworozsądkowe zasady i
  • proste triki, aby zachować zdrowie… jedząc
  • przez Dilettę Severi
  • 15 maja 2020 ● 5 min
  • jedz zdrowo

Streszczenie

  • Nigdy nie pomijaj posiłków i miejsca na (sezonowe) owoce i warzywa
  • Kiedy „więcej znaczy lepiej”: ogólne zasady
  • Konkluzja: planowanie wydatków może pomóc

Zacznijmy być może od banału

Prawidłowe i autentyczne odżywianie nie tylko przynosi korzyści natury estetycznej, ale jest pierwszym, decydującym krokiem w ochronie dobrego samopoczucia psychofizycznego, zdrowia. To sama WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) wyjaśnia, że ​​niewłaściwe odżywianie jest jednym z głównych czynników ryzyka wystąpienia wielu chorób przewlekłych. W przeliczeniu na liczby, około 1/3 chorób układu krążenia i nowotworów można by uniknąć, gdybyśmy przynieśli do stołu zbilansowane posiłki.

Czy istnieje model zdrowego odżywiania?

Tak, istnieje i opiera się na aksjomie, że organizm ludzki potrzebuje określonej liczby kalorii, które mają być redystrybuowane w różnych procentach podczas posiłków w ciągu dnia.

Z tego wnioskujemy, że prawidłowe odżywianie oznacza dostarczanie organizmowi wszystkich potrzebnych mu składników odżywczych w odpowiedniej proporcji: 20% przy śniadaniu, 5% w godzinach porannych, 40% w porze lunchu, 5% w południe, 30% podczas obiadu.

zacznijmy-byc-moze-od-banaluNie trywializujmy: przestrzeganie diety – czytaj się, odżywiaj się prawidłowo – jest bardzo trudne, prawda. Stres dnia codziennego, napięte grafiku, posiłki spożywane w pośpiechu w biurze, kuszący urok gotowych potraw, niemożność przekąsek w godzinach porannych lub popołudniowych to prawdziwi, wielcy wrogowie dobrych intencji.

  • Jednak właśnie historia tych ostatnich miesięcy może pomóc nam odzyskać odpowiedniego ducha do rozpoczęcia lub kontynuacji tych dobrych praktyk, których nauczyła nas przymusowa kwarantanna dzięki wydłużonym czasom, powolnemu tempu i potrzebie robienia inteligentnych i zorganizowanych zakupów …
  • Gdybyś miał sporządzić ranking złotych zasad, których należy przestrzegać, aby uczciwie podejść do zdrowej diety, najpierw byłoby to: często zmieniaj swoje wybory i nigdy nie pomijaj posiłków.

Powód jest szybko wyjaśniony: organizm ludzki potrzebuje wszystkich rodzajów składników odżywczych, aby prawidłowo funkcjonować. Jedne są niezbędne do zaspokojenia zapotrzebowania na energię, inne do zasilania ciągłej wymiany komórek i innych elementów ciała, jeszcze inne do umożliwienia procesów fizjologicznych, jeszcze inne pełnią funkcje ochronne.

Zaczynamy więc od prawidłowego – i niezbędnego – śniadania: pożywnego i kompletnego, musi ono samo w sobie zapewnić 20% dziennego spożycia kalorii. Służy do gromadzenia energii potrzebnej do rozpoczęcia dnia i do stawienia czoła porannym czynnościom z witalnością bez zmęczenia i głodu w porze lunchu.

Składnikami „optymalnego” śniadania może być filiżanka lub jogurtu (źródła wapnia i białka) ze świeżymi owocami sezonowymi (dla dodania błonnika, witamin i minerałów), płatki zbożowe/pieczywo, najlepiej pełnoziarniste (jako źródło węglowodanów ) z dżemem lub miodem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj