Kiedy „więcej znaczy lepiej”: ogólne zasady

0
Rate this post

Kolejne zalecenie dotyczy spożywania owoców i warzyw, pokarmów spożywanych codziennie, kilka razy dziennie, w obfitości: są one bowiem cennym źródłem witamin, minerałów i przeciwutleniaczy, które chronią przed chorobami, takimi jak nowotwory i choroby serca. i tętnice.

W tym momencie dobrze jest zrobić małe wyjaśnienie

Często słyszymy o znaczeniu sezonowości produktów. Ale co w praktyce oznacza wybór takiego stylu jedzenia? Przede wszystkim sezonowe owoce i warzywa są naturalnie smaczniejsze i bardziej pachnące, są świeże, a co za tym idzie zawierają więcej składników odżywczych.

Co więcej, duża dostępność na rynku oznacza, że ​​koszty produkcji są obniżone, koszty transportu produktów na duże odległości i ich chłodzenia przez długi czas są zmniejszone, co pomaga w ochronie środowiska, wspiera lokalną gospodarkę, a tym samym sprawia, że ​​produkty sezonowe są tańsze i bardziej ekologiczne.

Wreszcie, gdy owoce i warzywa są uprawiane w sezonie, wymagają znacznie mniej pestycydów, a zatem są zdrowsze.

W codziennej diecie nigdy nie powinno być zbóż (chleb, makaron, ryż i lepiej pełnoziarniste, bogatsze w błonnik, unikając dodawania zbyt dużej ilości tłustych przypraw) oraz rośliny strączkowe, podstawowe składniki odżywcze żywności, gdyż stanowią one gotowe do spożycia źródło energii. zaginiony.

Są bardzo ważnymi pokarmami, ponieważ dostarczają węglowodanów (w szczególności skrobi i błonnika), ale także witamin, minerałów i innych cennych dla zdrowia substancji. Jednak różnych rodzajów węglowodanów nie należy spożywać razem i należy starać się nie łączyć ze sobą różnych źródeł węglowodanów złożonych, nie tyle z powodu pojawiających się problemów trawiennych, ile w celu uniknięcia nadmiernego spożycia kalorii.

Fundamentalną rolę odgrywa zatem woda, niezbędna do przeprowadzenia wszystkich procesów fizjologicznych i reakcji biochemicznych zachodzących w naszym organizmie, niezbędnych do trawienia, wchłaniania, transportu i wykorzystania składników odżywczych. Jest to również główny sposób eliminowania substancji odpadowych z procesów biologicznych.

Wskazane jest picie co najmniej 1,5 litra wody w ciągu dnia

wskazane-jest-picie-co-najmniej-15-litra-wody-w-ciagu-dniaCzołowi eksperci w branży zalecają również naprzemienne stosowanie w diecie mięsa, ryb i jaj (najlepiej ryby i chude mięso), które zawierają białka zwierzęce o wysokiej wartości biologicznej.

  1. Tak samo jak ważne staje się regularne spożywanie i produktów pochodnych, które charakteryzują się zawartością wapnia, wysokiej jakości biologicznej białka i niektórych witamin.
  2. Ograniczenie spożycia soli (preferowanie soli jodowanej), przypraw, tłuszczów i słodyczy oraz preferowanie oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia jako przyprawy – i, jeśli to możliwe, używanie jej na surowo – stanowi w końcu kolejną przydatną radę, którą warto przedstawić.

Ta pandemia da nam możliwość dokonywania ukierunkowanych, zorganizowanych wydatków, bez zbędnych marnotrawstw.

I to właśnie ta nowa umiejętność, którą można zastosować również w tak zwanym normalnym życiu, przyczyni się do poszanowania dobrych intencji związanych ze zbilansowaną i prawidłową dietą.

Planowanie dziennego menu, a co za tym idzie zakupów, to sekret tego, że możesz kupić tylko to, czego potrzebujesz, wybierając między świeżą i wysokiej jakości żywnością. Gwarantuje to z jednej strony zmniejszenie ilości odpadów oraz większą kontrolę nad zakupionymi produktami i ich konserwacją (czytaj także oszczędności ekonomiczne).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj