Priorytet zdrowia i dobrego samopoczucia dzisiaj oraz ponownego otwarcia szkół

0
Rate this post

Publikujemy tłumaczenie przesłania Stefanii Giannini, UNESCO ds. Edukacji ADG, uruchomionej przez Sektor Zdrowia i Edukacji UNESCO 30 kwietnia br. co daje wiele do myślenia.

Sugerujemy przeczytanie go wraz z notami wyjaśniającymi wydanymi przez Sektor Edukacji i Zdrowia UNESCO, których zredagowaliśmy pełne tłumaczenie na język włoski.

Noty wyjaśniające UNESCO Sektor zdrowia i edukacji

Epidemia COVID-19 to historyczny kryzys zdrowia publicznego, który dotyka prawie każdy kraj i społeczność na całym świecie. Do tej pory istnieje ponad 2,5 miliona potwierdzonych przypadków i prawie 200 000 zgłoszonych zgonów.

  1. Niszczycielskie skutki zdrowotne COVID-19 są słusznie w czołówce naszych mediów i uwagi oraz wpływają na życie i środki utrzymania ludzi na całym świecie.
  2. Ale pandemia ma również niewidzialne konsekwencje.

Rygorystyczne środki ograniczające, zamykanie placówek oświatowych i miejsc pracy oraz utrata dochodów, której doświadcza wiele rodzin, miały i będą mieć poważny negatywny wpływ na edukację, zdrowie i dobre samopoczucie.

Niestety dysproporcje społeczno-ekonomiczne stale rosną wśród studentów i stanowią jedną z najbardziej namacalnych konsekwencji pandemii COVID-19, przy czym najbardziej dotknięte są niektóre z najbardziej narażonych grup.

Ponad 365 milionów dzieci nie korzysta już z programów dożywiania w szkole, które są niezbędne do utrzymania ich zdrowia i motywacji do nauki. Brak dostępu do posiłków szkolnych może pogłębić utratę dochodów spowodowaną kryzysem, co może zmusić rodziny do stosowania szkodliwych mechanizmów zaspokajania swoich potrzeb, w tym pracy dzieci czy spadku liczby i jakości posiłków, co jest przy tym szczególnie ważne czas, aby zachować zdrowie i nie osłabiać układu odpornościowego.

Nauka w domu może sama w sobie być źródłem stresu dla rodzin i uczniów ze względu na presję, by podejmować nowe obowiązki, czasami przy ograniczonym czasie lub zasobach. Wiele dzieci cierpi z powodu niepokoju, ponieważ nie mają dostępu do Internetu lub innych środków niezbędnych do korzystania z nauki na odległość.

Starsze dzieci, które muszą opiekować się młodszymi dziećmi w domu, podczas gdy ich rodzice lub inni wychowawcy pracują, martwią się brakiem kilku miesięcy nauki. Rodzice/wychowawcy, którzy nie mają takiego samego poziomu wykształcenia, nie posługują się głównym językiem nauczania danego kraju lub których dzieci mają specjalne potrzeby edukacyjne, doświadczają jeszcze większych trudności.

Wpływ epidemii COVID-19 na zdrowie psychiczne jest znaczący

W Tajlandii niedawne badanie przeprowadzone przez ONZ wśród 6771 uczniów, przeprowadzone we współpracy z Tajską Radą ds.

Dzieci i Młodzieży, wykazało, że ponad 7 na 10 dzieci i młodych ludzi twierdzi, że pandemia wpływa na ich zdrowie psychiczne, powodując stres, niepokój i niepokój. Ponadto ponad połowa ankietowanych uczniów wyraziła zaniepokojenie pracą w szkole, egzaminami oraz przyszłymi studiami i pracą, a 7% zgłosiło przemoc domową.

wplyw-epidemii-covid-19-na-zdrowie-psychiczne-jest-znaczacyDoświadczenia z przeszłości mówią nam również, że podatność na zagrożenia i zagrożenia w zakresie zdrowia seksualnego i reprodukcyjnego zwiększają się, gdy szkoły są zamykane na dłużej niż kilka tygodni, zwłaszcza w najbardziej defaworyzowanych kategoriach oraz wśród dziewcząt.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj