Rozpoczęła się nowa kampania na temat Italia Domani / National Recovery and Resilience Plan. Od godz. 8.00 w środę 7 września rozpoczęła się kampania wyrażona w ogólnej reklamie, po której nastąpi 6 reklam tematycznych poświęconych poszczególnym misjom Planu: reklama kampanii, która będzie transmitowana w kanałach TV-social- kanały radiowe-kanały partnerskie, to „Włochy Jutro jest zrobione razem”.
Trwający pół minuty spot przypomina obywatelom i władzom lokalnym, jak być na bieżąco informowanym i kontynuować wdrażanie Narodowego Planu Odbudowy i Odporności, którego środki ożyły i mogą wygasnąć.
Spot jest częścią kampanii komunikacyjnej
Której celem jest jasne i efektywne wyjaśnienie przemian promowanych przez PNRR. Linia graficzna zostanie udostępniona wszystkim podmiotom realizującym jako identyfikacja wizualna dla projektów komunikacyjnych w okolicy.
- W tym zakresie prowadzona jest współpraca z władzami lokalnymi w celu promowania spójnej i rozpoznawalnej komunikacji na temat realizacji projektów i postępu reform, z myślą o przejrzystości i dzieleniu się z opinią publiczną.
- Z tego powodu relacja z terytorium jest niezbędna do zilustrowania zachodzących zmian.
Przewiduje się zatem wspólną linię graficzną (od plakatów na placach budowy po portale społecznościowe, od zestawów informacyjnych po dossier prasowe), a w najbliższych tygodniach w symbolicznych miejscach projektów PNRR będą organizowane wydarzenia i spotkania z udziałem przedstawicieli administracji centralnej . Ponieważ PNRR to firma, która obejmuje cały kraj i potrzebuje zaangażowania i kreatywności wszystkich.
Kampania komunikacyjna Publiczny rejestr sprzeciwów
Publiczny rejestr sprzeciwów (RPO), począwszy od 27 lipca 2022 r., został rozszerzony na wszystkie krajowe numery telefonów, w tym telefony komórkowe, umożliwiając obywatelom sprzeciwianie się niechcianym połączeniom telemarketingowym.
Dzięki nowej usłudze każdy operator komercyjny musi co miesiąc sprawdzać publiczny rejestr sprzeciwów, a w każdym razie przed przeprowadzeniem kampanii reklamowych przez telefon.
Kampania komunikacyjna „Stały spis ludności i mieszkań”
Kampania komunikacyjna, promowana przez Istat, ma na celu zwrócenie uwagi na edycję stałego spisu ludności i domów w 2022 r., który corocznie przeprowadza Narodowy Instytut Statystyczny. Celem inicjatywy jest strona główna poinformowanie obywateli, którzy rozpoczynają badania od października, o tym, w jaki sposób są one bardzo przydatne do zasobów informacyjnych Spisu Powszechnego, aby poznać specyfikę społeczno-demograficzną naszego kraju i jego przemiany.
Kampania komunikacyjna „Policja morza”
Kampania komunikacji instytucjonalnej „Police of the Sea” została przeprowadzona przez Guardia di Finanza, a jej rozpowszechnienie zostało zlecone przez Ministerstwo Gospodarki i Finansów. Wśród różnych funkcji Guardia di Finanza znajduje się ważna rola policji w nadzorowaniu porządku, bezpieczeństwa publicznego oraz legalności gospodarczej i finansowej na morzu.
- 13 października 2022
- Kampania komunikacyjna „Dobre praktyki ochrony ludności”
Departament Ochrony Ludności wraz z Anpas – Krajowym Stowarzyszeniem Pomocy Publicznej, Ingv – Narodowym Instytutem Geofizyki i Wulkanologii, Reluis – Siecią Uniwersyteckich Laboratoriów Inżynierii Sejsmicznej, w porozumieniu z zainteresowanymi Regionami i Gminami, stworzył zintegrowaną kampanię komunikacyjną” Nie ryzykuję ”, poświęcony kulturze zapobiegania ryzyku.
Jest to najważniejsza i najbardziej rozpowszechniona krajowa inicjatywa komunikacji i informacji dla ludności w zakresie zapobiegania zagrożeniom i rozpowszechniania dobrych praktyk ochrony ludności.