POMOC W SZKOLEPromowanie prawa do nauki poprzez promowanie równości w dostępie do szans edukacyjnych dla uczniów niepełnosprawnych.Jest to główny cel realizowany przez służby pomocy szkolnej i specjalistycznej pomocy skierowanej do uczniów z niepełnosprawnościami.
Obecnie jest ustalonym faktem, że integracja szkolna nie jest procesem „pionowym”, lecz przeciwnie, procesem „horyzontalnym”, siatkowym i szeroko rozpowszechnionym, który musi aktywować i synergizować zasoby wielu znaczących podmiotów, angażując w logikę sieci wszystkie dane: nauczyciel pomocniczy, inni nauczyciele i personel szkoły, koledzy z klasy, operatorzy usług, asystenci edukacyjni, rodzina i społeczność.
Szkoła jest podporą tego systemu i odgrywa fundamentalną rolę w zdrowiewciazy.pl budowaniu sieci działań mających na celu bardziej kompleksowy indywidualny projekt ucznia.
Cele
Ogólnym celem jest zapewnienie nieletnim i młodocianym niezbędnej pomocy w dostępie i korzystaniu z usług szkolnych, poprzez metody interwencyjne, które na podstawie działań zaplanowanych w kontekście szkolnym świadczą usługi mające na celu zapewnienie ciągłości działania szkoły. relacje relacyjne, promowanie socjalizacji, komunikacji, autonomii, uczenia się i szkolenia w zintegrowanych kontekstach.
- Od 2005 roku nasza Spółdzielnia prowadzi pomoc szkolną przy pomocy wyspecjalizowanego zespołu koordynatorów, psychologów i asystentów specjalistów.
Personel - Celem zaangażowanych profesjonalistów jest przygotowanie indywidualnego programu edukacyjnego dla każdego ucznia, dostosowanego do jego specyficznych potrzeb i osobowości.
Właśnie w celu zapewnienia efektywności ścieżki edukacyjnej usługa realizowana jest w porozumieniu z pracownikami szkoły, władzami lokalnymi i rodzinami, zapewniając okresowe momenty konfrontacji wszystkich zaangażowanych stron.
Pomoc szkolna to sektor
Wktóry Spółdzielnia w ostatnich latach mocno zainwestowała, koncentrując się na ciągłym szkoleniu kadry, zaangażowanej w comiesięczne szkolenia i spotkania aktualizacyjne mające na celu integrację wiedzy teoretycznej z tym, co konkretne doświadczenie oferuje do eksperymentowania.
Kursy doszkalające koncentrują się na ważnych zagadnieniach, takich jak aspekty prawne dotyczące niepełnosprawności, indywidualne planowanie edukacyjne, relacje z rodziną, autonomia małoletniego niepełnosprawnego, specjalne potrzeby edukacyjne i etyka zawodowa, korzystanie z oprogramowania i programów przydatnych do poprawy uczenia się nieletnich poszło za nimi.
Powołanie wraz z założeniem stowarzyszenia, komitetu naukowego i międzykulturowego promotorów, miało na celu powołanie do życia Ośrodka Badań nad Zdrowiem Harmonijnego Rozwoju Jednostki w Środowisku, mającego na celu pogłębienie tematów badawczych już w statucie i kierunku metod stosowanych przez stowarzyszenie (trzyletni projekt diapason zdrowia).
Program rozwinął się na dwóch podstawowych osiach
1) CENTRUM BADAŃ KLINICZNYCH, którego programy naukowo-badawcze (1991-1999) pod opieką Trenera prof. Marcella Balconi (lekarza, pioniera psychoanalizy dziecięcej) dotyczyły:
- psychoza i procesy integracyjne
- profilaktyka i klinika wczesnego dzieciństwa
- profilaktyka i klinika dorastania
- rozwój i psychosomatyka
- metody leczenia wspierające osobę
- realizacja badań podłużnych oraz badań porównawczych i interdyscyplinarnych.
2) TRANSKULTUROWE CENTRUM BADAWCZE, którego programy naukowo-badawcze (1991-1997) nadzorowane przez Trenera Marcello Piccardo (autora, pioniera kina) dotyczyły:
- rozwój myśli wyrażonej: głos i słowa
- rozwój reprezentacji myśli: sztuka i rzemiosło
- rozwój wzajemnych relacji podmiot-przedmiot: zabawa i doświadczenie