Działalność szkoleniowa jest kontynuowana zdalnie lub w trybie e-learningu. Wszystkie szkolenia bezpośrednie lub kursy w klasie są zawieszone.
Obowiązek informacyjny
Awaria Covid-19 sprawiła, że obowiązek firmy do informowania pracowników jest jeszcze ważniejszy, aby na bieżąco informować ich o wirusie, o aktualnym stanie sytuacji i związanych z nią procedurach / zachowaniach zdrowotnych i higienicznych, które należy przyjąć w pracy środowisko.
Higiena i bezpieczeństwo w miejscu pracy i Covid-19
Obowiązujące przepisy dotyczące higieny i bezpieczeństwa w miejscu pracy zostały zintegrowane z nowymi środkami zarządzania zdrowiem i przestrzenią w celu uniknięcia / powstrzymania zarażenia. Wymieniamy je poniżej:
- codzienne sprzątanie i okresowe odkażanie pomieszczeń, stanowisk pracy (m.in. klawiatury, ekrany dotykowe, myszy), części wspólnych i stref wypoczynku;
- zakaz spotkań „twarzą w twarz” (z wyjątkiem pilnych, o ile odbywają się z niewielką liczbą osób, co pozwala na przestrzeganie miernika odległości międzyludzkiej);
- kontynuacja działań smart workingu (praca zdalna) dla działów innych niż produkcja;
rozłożony dostęp do obszarów roboczych wspólnych dla pracowników.
Jak sprawnie i skutecznie zarządzać stosowaniem tych licznych środków ochronnych i prewencyjnych?
Kierownictwo, które przestrzega zasad i środków określonych powyżej, zachowa bezpieczeństwo miejsca pracy i pracowników, szanując prywatność swoich pracowników przy przetwarzaniu danych wrażliwych.
Tylko zbieranie informacji na temat przemieszczania się i zdrowia pracowników, dostawców i gości w rzeczywistości umożliwia zastosowanie środków zapobiegania zagrożeniom. Kwestia zgodności z europejskim rozporządzeniem RODO 2016/679 odgrywa zatem kluczową rolę: ustrukturyzowane podejście do bezpieczeństwa w firmie to zwycięska strategia.
Co to znaczy zarządzać bezpieczeństwem i higieną pracy przy ustrukturyzowanym podejściu?
Kiedy mówimy o ustrukturyzowanym podejściu zastosowanym do bezpieczeństwa pracowników w firmie, oznacza to rozważenie potrzeby monitorowania 360 ° wszystkiego, co dzieje się w obrębie firmy: pozwala to skutecznie zarządzać procesami HSE oraz identyfikować i wdrażać ogłoszenie doraźne środki niezbędne do zapobiegania, monitorowania i ograniczania przenoszenia wirusa w miejscu pracy.
Zgodnie z tą strategią SIMPLEDO staje się ważnym sojusznikiem.
- SIMPLEDO, ważne wsparcie dla pełnej implementacji procesów HSE
SIMPLEDO, platforma internetowa stworzona przez Wolters Kluwer Italia do zarządzania BHP, jakością i środowiskiem w firmie, to rozwiązanie oferujące najpełniejsze pokrycie funkcjonalne w obszarze HSE, gwarantujące zarządzanie procesami biznesowymi E2E .
Zaprojektowany z myślą o potrzebach Kierownika BHP, SIMPLEDO stanowi ważne wsparcie dla pełnej realizacji procesów BHP, zarządzania zobowiązaniami i terminami oraz gromadzenia danych w pełnym bezpieczeństwie, zgodnie z wymogami RODO 2016/679.
Od dynamicznej oceny ryzyka do monitorowania wypadków i sytuacji potencjalnie wypadkowych: główne funkcje SIMPLEDO
Dynamiczna ocena ryzyka i wpływu na środowisko, zarządzanie szkoleniami, ŚOI i nadzór zdrowotny, organizacja badań ch, kontrola dostępu i zarządzanie wykonawcami, monitorowanie wypadków i sytuacji potencjalnie wypadkowych to tylko niektóre z głównych funkcji SIMPLEDO.