Po ciąży przebarwienia można leczyć nawet podczas karmienia piersią.

0
Rate this post

Plamy na skórze – w czasie ciąży plamy na skórze spowodowane są dużym wzrostem hormonów żeńskich i utrzymują się przez ciepło i słońce.

Dlatego tak ważne jest unikanie słońca w czasie ciąży

  • Oprócz nakładania dużej ilości kremów przeciwsłonecznych i używania tylko roślinnych kosmetyków wybielających.
  • Rozstępy – najważniejsze, aby zapobiegać rozstępom, jest utrzymanie prawidłowej wagi przez całą ciążę, aby nie przybierać na wadze nagle lub nadmiernie.

Jeśli to możliwe, wykonaj odpowiednie ćwiczenia i utrzymuj skórę nawilżoną, stosując mydła i kremy zalecane przez położnika lub dermatologa. Już obecne rozstępy nie zmieniają się w czasie ciąży. Nastąpiło już pęknięcie włókien i strona nie zostanie ponownie naruszona.

Mogą jednak ostrzegać przed potrzebą większej pielęgnacji, ponieważ wskazują na skłonność do ich rozwoju.

Żylaki – unikaj nadmiernego przybierania na wadze, nie stój ani nie siedź przez dłuższy czas, postaraj się mieć co najmniej 8-godzinny odpoczynek nocny, wykonuj ćwiczenia fizyczne, takie jak pływanie i aerobik w wodzie.

Unikaj niektórych ćwiczeń siłowych, które zwiększają nacisk na brzuch i kończyny dolne, noś pończochy uciskowe, jeśli tak zalecił . Wizyta medyczna jest wskazana dla kobiet w ciąży, które już mają żylaki.

Cellulit – Utrzymuj rutynę ćwiczeń fizycznych, zbilansowaną dietę bez nadmiernego przybierania na wadze (idealnie od 9 do 12 kg w jednej ciąży płodowej), unikaj smażonych potraw, napojów bezalkoholowych, tłustych potraw.

Staraj się spożywać błonnik, aby utrzymać prawidłowe funkcjonowanie jelit i pij dużo płynów, aby mocz był zawsze bardzo klarowny. Jeśli to możliwe, raz w tygodniu wykonuj drenaż limfatyczny u wyspecjalizowanego specjalisty i pozostaw skórę zawsze nawilżoną. Obecnie istnieją nawet dobre produkty do stosowania miejscowego, które mogą stosować kobiety w ciąży.

Osobom z cellulitem zaleca się drenaż limfatyczny dwa razy w tygodniu

Ćwiczenia fizyczne – najbardziej odpowiednie są ćwiczenia aerobowe (spacery i pływanie), stretching, joga (ukierunkowana), trening siłowy oraz aerobik w wodzie. Rodzaj ćwiczeń, intensywność i objętość mogą się bardzo różnić, ponieważ zależy to m.in. od: miesiąca ciąży, historii aktywności fizycznej kobiety w ciąży, zaleceń ch, wieku kobiety w ciąży, rodzaju ciąży.

  1. Pielęgnacja skóry – kobieta w ciąży musi nakładać na twarz dużo kremów przeciwsłonecznych, aby uniknąć melasmy i kremów z antyoksydantami z witaminą C i E.
  2. Na ciało powinna stosować kremy nawilżające, które zawierają olejki eteryczne np. z pestek winogron, makadamia, oliwka lub arganowy.
  3. Obszary, które zasługują na większą uwagę przy stosowaniu kremów nawilżających: brzuch, piersi, boki, uda i pośladki.

osobom-z-cellulitem-zaleca-sie-drenaz-limfatyczny-dwa-razy-w-tygodniuDieta – w czasie ciąży istnieje zapotrzebowanie na dodatkowe białko do syntezy tkanek matki i płodu.

Wszystkie witaminy i minerały są ważne. W ciąży należy zwracać większą uwagę na kwas foliowy, kwas askorbinowy, wapń, fosfor, żelazo, cynk, miedź, sód, magnez, fluorek, jod oraz witaminy B6, A, D, E i K.

Zróżnicowana dieta zawierająca zboża, produkty pełnoziarniste, nasiona oleiste, owoce, warzywa, nabiał i mięso w zalecanych ilościach. Minerały i witaminy pełnią określone funkcje, które gwarantują zdrowie matki i doskonały rozwój płodu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj