Wymagania dotyczące produktów bez skazy mikrobiologicznej i higienicznej stale rosną. Niniejsza książka została napisana z punktu widzenia mikrobiologicznego i higienicznego i ma na celu dostarczenie praktykom w firmach, takim jak kierownicy zakładów, deweloperzy i osoby odpowiedzialne za zapewnienie jakości i badania, ale także ekspertom z innych kierunków, instrukcji proceduralnych i praktycznych informacji na temat wykonanie higieny przemysłowej dać. Wszystkie ważne aspekty higieny przemysłowej są tutaj zebrane, aby możliwy był dobry przegląd aktualnego stanu wiedzy w tej dziedzinie.
Informacje obowiązkowe
Następujące informacje muszą być wyraźnie widoczne, czytelne i nieusuwalne na opakowaniu ORAZ pojemniku produktu kosmetycznego zgodnie z art. 19 ust. 1 rozporządzenia (UE) 1223/2009 (z uwzględnieniem kilku wyjątków):
- imię i adres
- zawartość nominalna
- trwałość
- Specjalne środki ostrożności dotyczące stosowania
- Numer partii
- składniki
- Symbol (otwarta księga ręką)
- Odniesienie do dalszych informacji
- symbole identyfikacyjne
Ten symbol (otwarta księga z ręką) wskazuje, że środki ostrożności lub wykaz składników są podane na kartce papieru lub karcie dołączonej lub dołączonej do produktu kosmetycznego.
Ikona otwartego słoika z kremem
Okres ważności po otwarciu
Symbol otwartego słoika z kremem wskazuje okres, w którym produkt kosmetyczny po otwarciu może być nadal uważany za bezpieczny (okres ważności po otwarciu lub okres po otwarciu – PAO). Okres ten jest określony w miesiącach lub latach w symbolu tygla lub obok niego. Miesiące oznaczane są skrótem „M”, a lata „J”. Musi być zadeklarowana zarówno na pojemniku, jak i na opakowaniu zewnętrznym.
- Ikona klepsydry
- Najlepiej przed
Sama data lub odniesienie do miejsca, w którym data minimalnej trwałości jest podana na opakowaniu, poprzedzona jest symbolem klepsydry lub napisem „Najlepiej spożyć przed…”
- Koło z napisem UVA
- Ochrona UVA
Filtry przeciwsłoneczne z tym symbolem (kółko z napisem UVA) deklarują, że niniejszy produkt kosmetyczny jest zgodny z zaleceniami UE dotyczącymi minimalnej skuteczności ochrony przeciwsłonecznej przed promieniowaniem UV-B i UV-A. Patrz „Zalecenie Komisji 2006/647/WE w sprawie skuteczności produktów przeciwsłonecznych i powiązane informacje producenta.
Zapachy alergenowe
Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie kosmetyków (WE) nr 1223/2009 (art. 19), 26 składników (załącznik III) również musi być zadeklarowanych ze względu na ich potencjał alergizujący.
Nie wystarczy wskazać je pod zbiorczym terminem „perfumy” lub preparaty ziołowe, takie jak olejki eteryczne i ekstrakty, jeśli poszczególne substancje są obecne w stężeniu większym niż 0,001% w przypadku produktów, które pozostają na skórze/włosach („pozostawiaj- na produkty) lub 0,01% dla środków spłukiwanych lub wypłukiwanych (produkty spłukiwane).
Zapach „Hydroxyisohexyl 3-cyclohexene carboxaldehyde” jest zakazany ze względu na swoje właściwości uczulające. Substancja ta została zakazana od 23 sierpnia 2021 r. i może nie być już udostępniana. (Rozporządzenie (UE) nr 2017/1410)
- **) Butylofenylometylopropional zostanie zakazany od 1 marca 2022 r. ze względu na jego klasyfikację jako CMR (reprotoksyczny) (rozporządzenie (UE) nr 2021/1902)
Oświadczenia reklamowe kosmetyków - Oświadczenia reklamowe muszą być użyteczne, zrozumiałe i wiarygodne oraz umożliwiać konsumentom końcowym podejmowanie świadomych decyzji zakupowych.
Wymogi dotyczące reklamy reguluje rozporządzenie (WE) nr 1223/2009, art. 20 „Oświadczenia reklamowe” oraz rozporządzenie (UE) nr 655/2013 ustanawiające wspólne kryteria uzasadniania oświadczeń reklamowych w związku z produktami kosmetycznymi.