Kosmetyki naturalne i kosmetyki organiczne

0
Rate this post

Zgodnie z tymi dwoma rozporządzeniami w etykietowaniu, udostępnianiu na rynku i reklamie produktów kosmetycznych, które naśladują cechy lub funkcje, które mają dane produkty, nie można używać tekstu, oznaczeń, znaków towarowych, obrazów ani innych oznaczeń graficznych lub niegraficznych. nie jest właścicielem.

Katalog kryteriów dla wypowiedzi reklamowych

Rozporządzenie (UE) nr 655/2013 zawiera następujące kryteria dla oświadczeń reklamowych zgodnie z załącznikiem:

1. Zgodność z prawem
2. Prawdomówność
3. Weryfikowalność
4. uczciwość
5. Uczciwość
6. Świadome podejmowanie decyzji

Powiązane wytyczne („Dokument techniczny dotyczący oświadczeń kosmetycznych”) dla rozporządzenia (UE) nr 655/2013 obejmują:

DODATEK I: Wspólne kryteria oświadczeń kosmetycznych z przykładami i uwagami
DODATEK II: „Najlepsza praktyka” w zakresie dowodów na poparcie twierdzeń
DODATEK III: Wolność od roszczeń
DODATEK IV: Oświadczenie hipoalergiczne

Oświadczenia dotyczące choroby

Jeśli produkt kosmetyczny jest reklamowany z oświadczeniem, że ma on leczyć, łagodzić lub zapobiegać chorobom lub schorzeniom ludzkim, może on podlegać definicji produktu leczniczego i dlatego jest niedozwolony (patrz Odróżnienie od produktów kosmetycznych).
Podręcznik demarkacji i granicy

W niektórych przypadkach klasyfikacja jako produkt kosmetyczny nie może być dokonana bez dalszych ceregieli. Dlatego musi być ona podejmowana indywidualnie dla każdego przypadku przez ekspertów na podstawie funkcji, składu, działania, prezentacji produktu, miejsca użytkowania lub celu użytkowania.

Kosmetyki mogą pokrywać się z innymi grupami produktów, takimi jak suplementy, produkty biobójcze, towary konsumpcyjne, zabawki, żywność lub produkty medyczne. Kosmetyki muszą być zgodne z definicją prawną produktów kosmetycznych. Istnieją również substancje lub mieszaniny, które nie są uważane za kosmetyki, choć służą do ich upiększania. Produkty, które są spożywane, wdychane, wstrzykiwane lub wszczepiane do ludzkiego ciała, nie są uważane za produkty kosmetyczne, podobnie jak produkty, które mają zasadniczo inne przeznaczenie, np. produkty używane głównie do ochrony przed owadami. Środki do pielęgnacji zwierząt również nie są produktami kosmetycznymi w rozumieniu Rozporządzenia Kosmetycznego (WE) nr 1223/2009.

Więcej informacji na temat różnicowania kosmetyków od farmaceutyków i wyrobów medycznych

Osoby, które chcą wprowadzić produkt do obrotu, mogą zwrócić się do Federalnego Urzędu ds. Bezpieczeństwa w Ochronie Zdrowia (BASG) zgodnie z § 1 ust. 3b ustawy o suplementach (AMG) w celu ustalenia, czy dany produkt spełnia definicję suplementu produkt.

BASG rozgranicza również wyroby medyczne wyłącznie na podstawie art. 5a austriackiej ustawy o wyrobach medycznych (Federalny Dz.U. 657/1996 z późniejszymi zmianami, MPG). Te zamówienia podlegają opłacie. Odpowiednie formularze i szczegóły można znaleźć tutaj.

kryteria demarkacji

Ważne kryteria delimitacji można znaleźć przede wszystkim w orzeczeniach Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości (ETS).

Komisja Europejska opublikowała przewodnik dotyczący produktów z pogranicza w kosmetykach, który został opracowany wspólnie z państwami członkowskimi i dotyczy różnych produktów. Jest on regularnie aktualizowany: Podręcznik produktów Borderline dotyczący zakresu stosowania rozporządzenia dotyczącego kosmetyków (WE) nr 1223/2009 (art. 2 ust. 1 lit. a)) (wrzesień 2020 r., wersja 5.2)

kryteria-demarkacjiIstnieją dwa dokumenty, które odróżniają środki do czyszczenia rąk od środków do dezynfekcji rąk

Wytyczne dotyczące obowiązujących przepisów dotyczących środków do mycia rąk i środków do dezynfekcji rąk, które pozostawiają na sobie
Dokument roboczy Borderline dotyczący żeli do rąk bez spłukiwania, listopad 2020 r. (dostępny w 23 językach UE)

Więcej poradników na temat „Granice” można znaleźć tutaj.

Przyjazna dla środowiska, zrównoważona produkcja, zachowanie bioróżnorodności, ochrona zasobów naturalnych, stosowanie wysokich standardów dobrostanu zwierząt, produkcja z wykorzystaniem naturalnych składników i proste procesy produkcyjne są coraz bardziej poszukiwane przez konsumentów produktów kosmetycznych. Aby chronić interesy i zaufanie konsumentów oraz zapewnić uczciwą konkurencję poprzez przejrzystość, kontrolę i identyfikowalność, należało zatem sformułować zasady i przepisy dotyczące produkcji i etykietowania „kosmetyków organicznych i naturalnych”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj