- Innowacje i wiedza
- Nasze rozwiązania
- Platforma Ipsos.cyfrowa
Wybierz swój rynek:TajlandiaIpsos Wiadomości i wydarzenia : Wiadomości na temat postrzegania chirurgii urody i chirurgii plastycznej w TajlandiiSpostrzeżenia na temat postrzegania piękna i chirurgii plastycznej w TajlandiiZdrowie.
Zdecydowana większość aprobuje chirurgię plastyczną, stwierdza Ipsos Thailand, pomimo zaufania do wyglądu
Zachowanie konsumenta
Niedawne badanie przeprowadzone przez Ipsos Thailand ponad 500 Tajów w wieku 18 lat i starszych pokazuje, że dwie trzecie Tajów jest pewnych siebie w swoim wyglądzie. Jednak 87% respondentów albo aprobuje chirurgię plastyczną, albo postrzega ją pozytywnie – przytłaczająca większość.
Stoi to w sprzeczności z ustalonym oczekiwaniem, że rosnące rozpowszechnienie mediów społecznościowych w Tajlandii przyczyniło się do rosnącego niezadowolenia z własnego ciała wśród populacji.
Co najważniejsze, odkrycie rzuca światło na rosnącą szansę dla aktorów z branży kosmetycznej na wykorzystanie liberalizującego podejścia tajskiego społeczeństwa do chirurgii plastycznej przy jednoczesnym uchwyceniu niuansów postrzegania piękna przez tajskie społeczeństwo jako całość.
Oto pięć kluczowych wniosków z tego badania:
1. Mężczyźni i kobiety są jednakowo pewni swojego wyglądu
Nasze badanie nie wykazuje znaczącej różnicy między poziomem pewności siebie wśród mężczyzn i wśród kobiet. Potwierdza to słuszność ważnego trendu w branży, w którym produkty kosmetyczne zaczynają być skierowane zarówno do mężczyzn, jak i kobiet.
2. Im starszy, tym mniej pewny siebie – ale też mniej podatny na operację plastyczną
Można by oczekiwać, że pokolenie ledwo świadome życia bez mediów społecznościowych doświadczy najmniejszej pewności siebie we własnym wyglądzie. Nasze badanie jest sprzeczne z oczekiwaniami i pokazuje, że starzenie się jest wiarygodnym predyktorem niszczącego poczucia pewności we własny wygląd.
Z drugiej strony, pomimo zmniejszającego się poziomu pewności siebie, starsze kohorty mniej aprobują operacje plastyczne i rzadziej je przechodzą niż młodsze pokolenie. Te dwa sprzeczne trendy rzucają światło na podział pokoleniowy w akceptacji chirurgii plastycznej przez tajskie społeczeństwo.
Bogaci, żonaci i ci z dziećmi należą do najbardziej pewnych siebie
Wyniki ankiety wskazują, że bogaci, żonaci i ci z dziećmi to grupy wyrażające pewność siebie na poziomie wyższym niż średnia z próby. 75% respondentów o wysokich dochodach, czyli 3 na 4, wyraża satysfakcję ze swojego obecnego wyglądu.
Razem z 73% respondentów w związku małżeńskim i 79% respondentów z dziećmi, te trzy grupy demograficzne wyrażają najwyższy poziom zaufania spośród wszystkich innych grup.
- Pewność wyglądu nie wyklucza zgody na operację plastyczną
Ważny wniosek: ani chęć wykonania operacji plastycznej, ani jej akceptacja nie zależy od niepewności co do swojego wyglądu. W przeciwieństwie do 67% respondentów, którzy wyrazili zaufanie do swojego wyglądu, aż 87% wszystkich respondentów akceptuje operację plastyczną. Większość postrzega chęć poprawienia swojego wyglądu jako osobistą decyzję, do której ma się prawo.
Pragnienie bycia atrakcyjnym, najważniejszym czynnikiem w podjęciu operacji plastycznej
Spośród 38% respondentów, którzy wskazali, że rozważali lub wykonali operację plastyczną, 88% zgodziło się, że chodziło przede wszystkim o poprawę własnego wyglądu. Co bardziej zaskakujące, 8% osób, które przeszły operację plastyczną lub są zainteresowane jej wykonaniem, chciało poprawić swoją twarz, aby była zgodna ze standardami fizjonomicznymi.
Innymi słowy, znaczna część obecnych i przyszłych pacjentów chirurgii plastycznej wierzy, że ich szczęście w życiu można ostatecznie poprawić poprzez zmianę rysów twarzy.