Piękno jako recepta na szczęście

0
Rate this post

Badanie przeprowadzone przez Federalne Centrum Edukacji Zdrowotnej (BZgA) nie skupiało się na dążeniu do ideałów piękna, ale sprawdzało, w jakim stopniu młodzi ludzie w wieku 14-17 lat akceptują i lubią swoje ciało.

62 procent badanych chłopców i co najmniej 46 procent dziewcząt twierdzi, że czuje się dobrze we własnym ciele. Pomimo tego, że konfrontacja z własnym ciałem jest ważna dla obu płci, 72% badanych chłopców i połowa dziewcząt zdecydowanie odrzuca zabiegi kosmetyczne.

Ważny wynik badania pokazuje również

Ze dobre relacje oparte na zaufaniu z rodzicami są kluczowe dla pozytywnego obrazu ciała.

Patrząc jednak na wyniki, można ponownie wywnioskować: nawet jeśli podejmuje się metodyczne próby postawienia konia przed wodzami i na pierwszy plan wysuwa satysfakcję z własnego ciała, liczba tych, którzy nie są do końca „tak” w domu”, ale ostatecznie mówią same za siebie.

Rosnący trend w urodzie pozostaje problemem, a z atrakcyjnym wyglądem wiąże się również wiele innych pozytywnych cech. Wielu nastolatków utożsamia doskonały wygląd ze szczęściem i sukcesem. Osoby dotknięte chorobą uzależniają swoje szczęście od rzekomo doskonałego ciała i są przekonane, że „rozwiąże to również problemy społeczne” – mówi radna miasta ds.

Zdrowia Sonja Wehsely Ilona Kickbusch, doradca ds. zdrowia w Federalnym Urzędzie Zdrowia Publicznego w Szwajcarii: „ Nie powinniśmy mieć złudzeń: w naszym społeczeństwie piękni ludzie łatwiej dostają pracę, partnera i są lepiej akceptowani społecznie”.

Źródło: FGÖ, medaustria, ORF, Die Presse

Komentarz: Idea piękna wydaje się coraz bardziej oddalać od naturalnego wyglądu. Obecny trend kosmetyczny wydaje się opierać bardziej na manekinach niż na prawdziwych ludziach: bezwłosy, bez zmarszczek i bez skazy, po prostu idealny, wydaje się być motto. Powinieneś pozostać młodym na zawsze i prawie nie ma miejsca na starzenie się. Media wyznaczające trendy kreują nieosiągalne cele i pragnienia.

Niezaspokojone życzenia wołają o ich spełnienie, a rynek i gospodarka są szczęśliwe.

Reklamowany jest za pomocą najbardziej różnorodnych i obiecujących, często przecenionych produktów i metod, które gwarantują, że marzenie o perfekcji się zbliży, a także będzie wyglądać jak modelka na stronie 39 w ostatnim magazynie o modzie. Nawet jeśli kupujący zdaje sobie sprawę, że 65.

Krem ​​przeciwzmarszczkowy będzie prawdopodobnie tak samo skuteczny jak poprzedni model

  • Tymczasem rynek kosmetyczny jest już nieco przesycony, ale reklamodawcy niestrudzenie wymyślają nowe strategie marketingowe.
  • Na przykład niektóre korporacje nie podejmują już działań przeciwko starzeniu się, ale niedawno zaczęły reklamować się „produktami Proage”.

krem-przeciwzmarszczkowy-bedzie-prawdopodobnie-tak-samo-skuteczny-jak-poprzedni-modelRynek kosmetyczny przeżywa rozkwit, a zwiększone zainteresowanie dzieci i młodzieży pięknem sprawia, że ​​gospodarka jest szczęśliwa, ponieważ ta grupa docelowa reprezentuje szczególnie entuzjastyczną publiczność – zobacz różne pokazy „następnych modelek”. Dbanie o zadbany wygląd jest niewątpliwie pożądane i każdy jest trochę próżny.

Ale wydawanie nadmiernej energii na pogoń za nieosiągalnymi ideałami nie może przynieść szczęścia na dłuższą metę – mitologia grecka uczy nas, że zbytnia próżność jest niezdrowa: według legendy piękny Narcyz zakochał się we własnym odbiciu i utonął, próbując się ratować, by zjednoczyć się z jego wizerunek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj