Trendy w branży kosmetycznej

0
Rate this post

Holobiont

To jeden z wielkich trendów na rok 2022 i pod tym względem Rozenn Barrois z Sedermy w Paryżu komentuje: „Holobiont” to termin opisujący supraorganizm złożony z asocjacji gospodarza i jego mikrobiomu. Koncepcja ta wyłoniła się z badań nad wpływem społeczności drobnoustrojów na ich gospodarza.

  • Biologia rzeczywiście przechodzi zmianę paradygmatu, gdzie poszczególne fenotypy są postrzegane jako wynik złożonych interakcji wynikających z połączonej ekspresji gospodarza i powiązanych z nim genomów drobnoustrojów.
  • Rzeczywiście, postęp w technologiach omicznych do analizy DNA i praca międzynarodowego zespołu badaczy umożliwiły odkrycie w 2003 roku wszystkich szacowanych 20 000 do 25 000 genów ludzkich i określenie pełnej sekwencji 3 miliardów zasad DNA w genom człowieka.

Kolejnym krokiem było zidentyfikowanie i scharakteryzowanie genomu ludzkiego mikrobiomu.

Projekt Human Microbiome Project, wspierany przez National Institutes of Health, rozpoczął się w 2007 roku. W swojej pierwszej publikacji w 2019 roku zespół ogłasza identyfikację około 24 milionów bakterii w mikrobiomie jamy ustnej i 22 miliony w mikrobiomie jelitowym.

  • Zespół oszacował, że łączna liczba genów w zbiorowym mikrobiomie człowieka, składającym się z bakterii, grzybów, pierwotniaków i wirusów, może wynosić około 232 miliony.
  • Tak więc w rzeczywistości my, ludzie, jesteśmy w większości mikrobami!
    hologenom
  • W 2007 roku termin hologenom został wprowadzony do opisu sumy genomu gospodarza i powiązanych genomów drobnoustrojów, czyli zbiorowych genomów holobiontu.

Aby zrozumieć interakcje między organizmem ludzkim a jego mikrobiomem, należy wziąć pod uwagę wszechobecną naturę drobnoustrojów związanych z gospodarzem oraz ich kluczową rolę w biologii, ekologii i zdrowiu gospodarza.

Tak więc, biorąc pod uwagę skórę, nie jest to już system trójwarstwowy. Mikrobiom jest czwartą warstwą skóry i znacząco wpływa na homeostazę i zdrowie pozostałych warstw. W tym roku zaczniemy pojawiać się nowe technologie i produkty z roszczeniami związanymi z holobiontem i hologenomem.

Metafizyczny

Podobnie jak energia, Internetu nie da się stworzyć ani zniszczyć, on tylko przekształca. Metaverse to wirtualny świat, który zapewni wciągające wrażenia w cyfrowych światach za pomocą sprzętu multisensorycznego.

Aby nadążyć za zmianami na rynku i zachowaniami konsumentów, firmy kosmetyczne już wprowadzają innowacje w tym „Beautyverse”, dlatego jest to jeden z wielkich trendów na rok 2022. Przed nami znacznie więcej!

metafizycznyDbanie o stres to nowa pielęgnacja urody

Stres i jego skutki to nowy cel kosmetyków, w tym produktów do pielęgnacji skóry, włosów, makijażu i nutrikosmetyków. W związku z tym komentuje Portal Byrdie: chociaż chroniczny stres jest obecny w ludzkości od tysięcy lat, dopiero w ciągu ostatnich kilku dekad zrozumieliśmy jego podstawy. Teraz wiemy, że wpływa na każdy narząd w ciele i przyspiesza starzenie się komórek, odwodnienie i starzenie się skóry.

Ewolucja czyszczenia

To jedna z kategorii kosmetyków, która zaskoczy nas w 2022 roku kilkoma nowościami i premierami. Najpierw przyjrzymy się bardziej przyjaznym dla środowiska i skóry materiałom, recepturom oraz mechanizmom czyszczenia i odkażania. Zobaczymy również postęp w korzyściach związanych z mikrobiomem, wiromem i holobiontem.

Biorąc pod uwagę, że pandemia i odkrycie nowych szczepów koronawirusa będą kontynuowane w tym roku, kosmetyki stały się sprzymierzeńcem w zapobieganiu i leczeniu niektórych czynników związanych z pandemią.

Piękno podjadania

Jest to jeden z trendów, który utrwalił się dzięki kwarantannie i odosobnieniu, ponieważ celem są chwile rozłączenia i zerwania z nudą stylu życia, który pociąga za sobą praca w naszych domach. Ten trend prowadzi do domowych mikrozabiegów kosmetycznych, podczas których możemy poświęcić chwilę na relaks i zabawę w ciągu dnia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj