Wyzwania w znalezieniu idealnego produktu
Mimo trudności w znalezieniu produktów odpowiednich do ich odcienia skóry, 68% czarnoskórych konsumentów deklaruje lojalność wobec marek kosmetyków do makijażu, które odpowiadają ich potrzebom5.
A wśród głównych żądań w poszukiwaniu makijażu, czarne kobiety twierdzą, że mająwiększe trudności ze znalezieniem podstawy dla swojego odcienia skóry.Więcej niż nisza:
Co pokazują nam wyszukiwania makijażu czarnych kobiet?
Ze względu na brak na rynku opcji na produkty o odcieniach zgodnych z czarną skórą, czarno-brązowi konsumenci stają się bardziej wymagający przy poszukiwaniu produktu, dlatego często stawiają na kurację.
Więcej niż nisza: co pokazują nam wyszukiwania makijażu czarnych kobiet?
Główną wyszukiwarką dla tych konsumentów jest Google. Dla nich przystępne ceny i nauka korzystania z produktów idą w parze, w końcu obie są niezbędne, aby ułatwić zakupy konsumentom o czarnoskórej skórze.
Więcej niż nisza: co pokazują nam wyszukiwania makijażu czarnych kobiet?
Czarna skóra: makijaż x pielęgnacja skóry x pandemia Dane badawcze podkreślają również, jak bardzo pielęgnacja skóry zyskała popularność w kategorii urody podczas pandemii. Na przykład skóra tłusta jest złoczyńcą numer jeden w rutynie pielęgnacyjnej 20% respondentów. Oczyszczanie skóry z 19% pojawia się na drugim miejscu jako trudna dla nich praktyka6.
Chociaż przetłuszczanie się jest dużym problemem, ciemne plamy na czarnej skórze wyróżniają się jako jeden z głównych tematów w poszukiwaniu pielęgnacji – na przykład bielactwo nabyte odnotowało znaczny wzrost liczby wyszukiwań w ciągu ostatnich dwóch lat.
Więcej niż nisza: co pokazują nam wyszukiwania makijażu czarnych kobiet?
W kontekście pandemii, przy stałym zalecaniu używania maski, zauważyliśmy również, że wyszukiwanie makijażu oczu odnotowało największy wzrost wyszukiwań w ostatnich miesiącach.
Jak rozmawiać z tymi konsumentami?
W ankiecie YouTube pojawia się jako główna platforma wideo o makijażu dla czarnoskórych konsumentów. Nic dziwnego, że wskaźnik zaangażowania w konkretne treści dotyczące czarnej skóry jest o 33% wyższy niż średnia dla treści Moda i Uroda w Brazylii7.
Więcej niż nisza: co pokazują nam wyszukiwania makijażu czarnych kobiet?
- Zagłębianie się w tematy i tworzenie treści promujących edukację kategorii to sposób na dialog z czarnoskórymi kobietami.Więcej niż nisza: co pokazują nam wyszukiwania makijażu czarnych kobiet?
- A w tematach, które najbardziej angażują czarne i brązowe kobiety, „korektor do czarnej skóry” pojawia się na szczycie listy treści na YouTube z indeksem 14,80%, a następnie pielęgnuje czarną skórę, z 13,39% wpływem na ankietowanych8. .
Terminowi „czarna skóra” prawie zawsze towarzyszą inne motywy wyszukiwane w YouTube. Dla prawie 21% ankietowanych przyczynami takimi jak feminizm, seksualność i stereotypy mogą być treści związane z makijażem9.
W poszukiwaniu reprezentacji
Dane z YouTube pokazują, że połączenie tematów związanych z przyczynami i rozpowszechnianie konkretnych produktów dla czarnych skór umożliwiło znaczącą zmianę w ekspansji nowych głosów.
Na platformie czarne kobiety opowiadają o programach, problemach i pragnieniach poprzez nastawienie na piękno, tworząc bliskość i harmonię między tymi, którzy tworzą treści, a tymi, którzy je konsumują.
- Przez długi czas prawie wszystkie masowe przekazy były wykonywane przez osoby inne niż czarnoskóre, w kraju, w którym 54% ludności deklaruje, że jest czarną.
- — Taís Oliveira, magister i doktorant w dziedzinie nauk humanistycznych i społecznych
Jak marki mogą działać w tym scenariuszu?
Wielkim wyzwaniem dla marek, jak widać z danych z ankiety, jest kontemplacja produktów kosmetycznych odpowiednich dla czarnej skóry, ale także umiejętność skuteczniejszego komunikowania się z tym konsumentem. Ciekawostką jest to, że 43% wyszukiwań hasła czarna skóra nie wyświetla reklamy.
Okazja dla coraz większej liczby marek do rozmowy z tą publicznością. Jak?