Badanie przeprowadzono na około 4000 kobiet różnych narodowości.
Około 44% respondentów ma trudności ze znalezieniem produktów o kolorach dopasowanych do ich odcienia skóry w makijażu i ogólnie w kosmetykach, więc usługi cyfrowych eksperymentów w aplikacjach stają się coraz popularniejsze i często stają się zabawnym doświadczeniem dla konsumenta.
- Przykładem są filtry stworzone przez Avon do wypróbowania na Instagramie szminek z linii Power Stay i Ultra, dzięki którym zakupy stają się dynamiczne i bardziej spersonalizowane.
- Z badania wynika, że 64% osób chętniej słucha porad ekspertów, zwłaszcza po fali opracowywania nowych szczepionek przeciwko pandemii.
- W związku z tym oczekuje się, że rozwój nauki wpłynie również na wybór produktów o udowodnionej skuteczności w dowodach naukowych.
- Ponadto 81% kobiet uważa, że naturalne składniki są bezpieczniejsze dla skóry, a trend ten powinien się rozwijać, ponieważ marki poszukują nowych formuł i manipulacji.
„Widzieliśmy, jak zmieniają się nawyki zakupowe i kosmetyczne na całym świecie, powodując również zmiany w firmach. Na przykład w Brazylii kobiety już wprowadzają w życie kilka z tych nowych zachowań, takich jak preferowanie cyfrowych usług zakupowych, większe zainteresowanie rytuałami piękna i przemiany w związku z narzucaniem standardów estetycznych i z własną jaźnią. szacunek” , komentuje dyrektor wykonawczy marketingu w kategorii makijażu w Avon Brasil, Juliana Barros.
Rytuały samoopieki
Badania pokazują, że rytuały samoopieki nadal będą częścią rutyny konsumentów, nawet po ponownym otwarciu salonów kosmetycznych. Wraz z obowiązującymi ograniczeniami społecznymi w 2020 r. wzrosła preferencja dla domowych produktów leczniczych, takich jak artykuły do masażu, środki czyszczące i artykuły do kąpieli.
„Stawienie czoła nowej rzeczywistości przyniosło konsumentom inne spojrzenie na piękno, które zagłębiło się w ich osobiste preferencje. Od tego momentu zaczęli mieć większą wiedzę i zainteresowanie tym, co składa się na ich rutynę samoopieki”, wyjaśnia dyrektor.
Codzienne rytuały zostały również wzmocnione z nowej perspektywy: kosmetyki zostały zidentyfikowane jako główna forma pomocy w łagodzeniu stresu (64%). Podkreśla się również uznanie dla procesu starzenia – dwie na pięć kobiet w wieku 55 lat, z którymi przeprowadzono wywiady, nie uważają już zmarszczek i drobnych linii za największą niepewność swojej skóry.
- Niedawno Avon przeprowadził również w Brazylii badanie „Olha de Novo”, we współpracy z firmą konsultingową Grimpa, na temat możliwych zmian w nawykach konsumpcyjnych i kosmetycznych kobiet w tym kraju po wybuchu pandemii.
- Badanie ujawniło kilka podobieństw z wynikami globalnego sondażu, pokazując, że dla brazylijskich kobiet trendy te są już częścią ich rzeczywistości.
Przykładem jest sama cyfryzacja, ważny aspekt dla 67% respondentów w badaniu „Olha de Novo”, którzy wskazali, że e-commerce stał się ich głównym kanałem zakupów. Inną wspólną cechą ankiet jest zmiana sposobu, w jaki kobiety radzą sobie z presją estetyczną: w Brazylii 80% ankietowanych stwierdziło, że poczucie własnej wartości stało się kwestią dobrego samopoczucia, a nie standardów, priorytetem dla zdrowia (69%) ) i cechy osobiste (24%).
Badanie nawyków konsumpcyjnych wykazało, że kobiety z Brazylii, podobnie jak kobiety z zagranicy, inwestują więcej w rytuały samoopieki i że praktyka ta ma również pozytywny wpływ na zdrowie psychiczne większości.
Około 34% ankietowanych wykazało większe zainteresowanie produktami do pielęgnacji skóry i ciała, aby lepiej o siebie zadbać. Ponadto 80% stwierdziło, że takie produkty były sprzymierzeńcami w zwiększaniu dobrego samopoczucia podczas pandemii.