Jak ważne jest T&D dla strategii biznesowej?
Jednym ze sposobów organizacji strategii biznesowej jest wykorzystanie zrównoważonej karty wyników.
Zaletą takiego podejścia jest zrozumienie, jak sukces — charakteryzujący się aspektem finansowym, zyskiem, zwrotem z inwestycji itp. — wyłania się z bardziej podstawowych poziomów.Obraz zrównoważonej karty wyników, przedstawiającej strategię szkolenia i rozwoju
Źródło: Administratorzy
Wyobraź sobie dom z czterema piętrami. Penthouse byłby perspektywą finansową: piękny widok, komfort i bezpieczeństwo.To tam firmy chcą uzyskać, jak już powiedziano, przychody, zysk i zwrot z inwestycji.
Tuż poniżej perspektywa klienta: aby dotrzeć do zasięgu, musisz służyć tym ludziom, zwiększać swój udział w rynku, zapewniać satysfakcję, budować lojalność itp.Jest to jednak możliwe tylko przy ustrukturyzowaniu działań, które można skutecznie powielać na co dzień.
Perspektywa procesów wewnętrznych to więc pierwsze piętro, na którym myślimy o tym, jak zamierzamy sprzedawać produkty i usługi, być produktywni w pracy, realizować dostawy itp.
A wiesz, co to wszystko łączy?
Perspektywa uczenia się i rozwoju: to pracownicy wykorzystują swoje umiejętności w procesach wewnętrznych do obsługi klientów i generowania zysków finansowych.Uświadom sobie, że ramy strategii biznesowej są zgodne z relacją przyczynowo-skutkową między poziomami.
Dlatego rolę szkolenia i rozwoju ludzi można łatwo zidentyfikować jako część perspektywy uczenia się i rozwoju, która jest podstawą mapy strategicznej Roberta S. Kaplana i Davida P. Nortona.Nowe wezwanie do działania
Jakie typy osób szkolą się i rozwijają?
Typy są powiązane z tym, co będzie trenowane lub rozwijane, a metody z tym, jak. Poniżej zobaczysz przykłady związane z rodzajami szkoleń i rozwoju.
Rodzaje szkoleń pracowników
Recykling i profesjonalna aktualizacja
Dzieje się tak, gdy umiejętności pracownika są niezgodne z najlepszymi praktykami rynkowymi.
Na przykład, jeśli linia produkcyjna jest teraz zautomatyzowana, profesjonaliści, którzy kiedyś pracowali z ręcznymi procesami, muszą nadrobić zaległości.
Umiejętności zarządzania i nadzoru
Istnieje naturalny cykl profesjonalistów zajmujących stanowiska na czele zespołów, zwłaszcza kierownictwa i nadzoru.Stąd dość powszechnym programem szkoleń jest obsadzanie tych stanowisk w drodze rekrutacji wewnętrznej.
- Redukcja luk kompetencyjnych
- Szczególnie w organizacjach, które zarządzają kompetencjami, mapowanie wiedzy, umiejętności i postaw jest stałe.
- Wraz z oceną wyników dają początek szkoleniom, w których poszukiwane są braki.
- Integracja i promocja ludzi
Kiedy kandydat zostaje zatrudniony lub pracownik awansuje, HR musi dostosować specjalistę do nowego stanowiska.Obejmuje to szkolenia zarówno skoncentrowane na kompetencjach, jak i na rozwijaniu relacji z zespołem.
Umiejętności miękkie
Rozwijający się obszar to trening zachowań i postaw.Tak jest w przypadku, gdy Zarządzanie ludźmi poszukuje usprawnień w pracy zespołowej, wytrwałości, zaangażowaniu, rozwiązywaniu problemów, kreatywności itp.
Rodzaje rozwoju pracowników
Kariera
Działa równolegle z planem kariery, czyli HR musi określić, jakie są potrzeby, aby ludzie mogli przejść z niższych szczebli na wyższe stanowiska i pensje.
Kontynuacja edukacji
Zwłaszcza na stanowiskach technicznych profesjonaliści muszą zachować rutynę uczenia się po szkoleniu wstępnym. Tutaj, poza firmowymi programami szkoleniowymi, często oferowane są specjalizacje i kursy zewnętrzne.
Zarządzanie zmianą
To praca nad utrzymaniem organizacji adekwatnej do innowacji. Dzięki szkoleniu profesjonalistów firma może żyć w nowych scenariuszach ekonomicznych, społecznych i technologicznych.