Food Trend 2022: Co będzie w trendach w tym roku

0
Rate this post

Nowe zachowania konsumenckie zmieniają cały łańcuch produkcji żywności. Zgodnie z najnowszym raportem o trendach żywieniowych opublikowanym przez Whole Food Market, ludzie będą dokonywać zdrowszych, bardziej świadomych i zrównoważonych wyborów, jeśli chodzi o jedzenie.

Już same te informacje pokazują, że scenariusz dotyczący rynku żywności, jak powiedzieliśmy w zeszłym roku, nieustannie poszukuje możliwości dostosowania się do życzeń klientów, oferując alternatywy zgodne z nowymi trendami żywnościowymi.

Nawet jeśli dostosowanie się do grupy docelowej firmy może wydawać się wyzwaniem, warto pamiętać, że to właśnie te zmiany stwarzają nowe możliwości, a nawet lepszą przyszłość. Zapoznaj się z poniższymi trendami z 2022 r., aby prawidłowo opracować strategie biznesowe.

Uważne jedzenie

Zdrowe odżywianie to trend, który rośnie z roku na rok. Już teraz często widuje się ludzi poszukujących zbilansowanej diety, która przyczyni się do dobrego samopoczucia fizycznego i psychicznego. Diety te zawierają bardziej naturalną żywność o mniejszej zawartości cukru i sodu w celu zapobiegania chorobom, takim jak cukrzyca, otyłość i wysoki poziom cholesterolu.

  1. Teraz pojawia się nie tylko zdrowe odżywianie, ale także świadome odżywianie.
  2. Ten trend wpływa na rynek żywności na różne sposoby, ponieważ konsumenci szukają nie tylko zdrowego życia, ale także zrównoważonego życia, więc żywność musi być świadoma.
  3. Tym samym świadome odżywianie będzie kształtować przede wszystkim produkcję żywności, z myślą o bardziej ekologicznych metodach rolniczych i wykorzystaniu nowych technologii oraz poszukiwaniu produktów ekologicznych i lokalnych.

Na świadome odżywianie wpływa również idea „zero waste”, stawiając na coraz większą popularność placówki, które decydują się na opakowania nadające się do recyklingu lub biodegradacji. Innym aspektem zmian w opakowaniach jest rozmiar, ponieważ oprócz martwienia się o marnowanie żywności, klient końcowy nadal martwi się o swoje portfele.
redukcjonizm

Trend kulinarny – Reducjotarianizm

Chociaż słowo jest trudne, wyjaśnienie jest bardzo proste. Weganizm i wegetarianizm wywarły w ostatnich latach ogromny wpływ na rynek spożywczy, co stworzyło grupę docelową, która pomimo zrozumienia motywacji wegan i wegetarian nie była jeszcze w stanie całkowicie zrezygnować ze spożywania żywności pochodzenia zwierzęcego.

Redukcjoniści dążą do świadomej diety, ograniczając spożycie mięsa, jajek, mleka i produktów pochodnych, a kiedy je spożywają, preferują zrównoważone, ekologiczne produkty zwierzęce i hodowane „wolno”

Ten trend napędza również poszukiwanie żywności pochodzenia roślinnego, czyli z warzyw, owoców i orzechów. Dwa trendy w żywności, które ostatnio zyskały na znaczeniu, to żywność pochodzenia roślinnego, która naśladuje mięso, co jest powszechnym widokiem w zamrażarkach supermarketów, a także mleka i sery na bazie roślin.
e-Żywność

Food e-food market

food-e-food-marketPostęp technologiczny stworzył ogromne możliwości innowacji dla całego przemysłu spożywczego i napojów, oferując większe możliwości zmiany wszystkich aspektów cyklu życia produktu.

Innowacje nie ograniczają się do nowych metod produkcji.

Konsumenci zwracają się do aplikacji i technologii w celu uzyskania spersonalizowanych wskazówek żywieniowych i lepszego zrozumienia żywności, aby odkryć nowe lokale gastronomiczne i oczywiście do zakupów online.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj