Spojrzenie na trendy w 2022 roku i później

0
Rate this post

Spojrzenie na 2021 jest niezwykle ważne, aby określić, jak pozycjonować się w tym segmencie, nie tylko w 2022, ale w nadchodzących latach.

Dlatego też badania pogłębiły dane, aby zrozumieć odruchy w każdym regionie Brazylii, dynamikę różnych formatów i zmiany w zachowaniach konsumentów, a następnie prześledzić trendy w sprzedaży detalicznej żywności w nadchodzących latach. Spadek sprzedaży może wydawać się przygnębiający, ale w rzeczywistości istnieją pewne możliwości, z których mogą skorzystać sprzedawcy żywności.

Badanie wykazało, że spowolnienie segmentu nie było jednorodne w kraju: północny wschód odnotował największy spadek jednostek sprzedaży, z -8,3%, a następnie północ (-7,5%) i południowy wschód (-7,3%), regiony.

Które miał również większe zróżnicowanie w całkowitej masie dochodów w 2021 r.

Pod względem kanałów najbardziej prężnym formatem w ubiegłym roku była sprzedaż hurtowa. Był jedynym, który wykazał wzrost o około 10% i ma potencjał do dalszego rozwoju zgodnie z ostatnimi ruchami rynkowymi.

Według danych Scanntech średni bilet wzrósł w Brazylii o 8,4%, przy jednoczesnym zmniejszeniu częstotliwości zakupów (-3,2%). Wpływ na koszyk Brazylijczyków wywołał wzrost cen żywności, wynikający z rosnących kosztów nakładów i wyzwań związanych z łańcuchem dostaw. Wśród kategorii, które tworzą brazylijski koszyk konsumencki, produkty łatwo psujące się i artykuły spożywcze – między innymi oleje, konserwy, makarony – okazały się mniej odporne na presję inflacyjną i mniej zdolne do utrzymania wzrostu cen w swoich łańcuchach.

Aby zaradzić wzrostowi cen w budżecie rodzinnym, coraz większa liczba Brazylijczyków starała się wymieniać produkty w koszyku na bardziej ekonomiczne opcje. Kategorie najbardziej dotknięte tym trendem to ryż, środki czystości do użytku domowego i produkty do prania. Podczas gdy zachowania takie jak polowanie na niższe ceny i wybieranie bardziej ekonomicznych produktów są zwykle obserwowane w okresach trudności gospodarczych, zmniejszenie częstotliwości zakupów jest szczególną zmianą zachowań w tym okresie pandemii.

  1. Inną kwestią poruszaną w badaniu jest silny wzrost segmentu zakupów online w handlu spożywczym, pomimo wznowienia korzystania z nich twarzą w twarz, z naciskiem na wejście nowych, nietradycyjnych graczy.
  2. Trudny kontekst utrzyma się w krótkim okresie, wpływając na dynamikę wzrostu sprzedaży detalicznej żywności i nawyków konsumenckich.
  3. Ze względu na presję na marże i dużą konkurencję, handel detaliczny musi na nowo opracować swój model generowania wartości, przyspieszyć cyfryzację i sprostać wyzwaniu, jakim jest monetyzacja omnichannel.

Wrażliwość cenowa ze względu na trudny kontekst ekonomiczny

wrazliwosc-cenowa-ze-wzgledu-na-trudny-kontekst-ekonomicznyPrzy prognozowanej inflacji powyżej celu, stagnacji PKB, wzroście kursu Selic i niepewności wynikającej z pandemii, scenariusz gospodarczy nadal będzie trudny, co będzie miało bezpośredni wpływ na nastroje rynkowe, o czym świadczą wskaźniki niepewności gospodarczej FGV ( IIE) oraz zaufania handlu i konsumentów (ICOM i ICC), nadal znacznie gorsze niż w okresie przed pandemią.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj