To było atrakcyjne, przyjemne i bardzo przyjemne popołudnie.

0
Rate this post

Skoncentruj się na diecie bardziej roślinnej

W tym roku zacznij od zastanowienia się nad zbilansowaniem swojej diety. Jednym z trendów żywieniowych na rok 2022 jest redukcjonizm – koncepcja żywnościowa charakteryzująca się zmniejszeniem ilości produktów zwierzęcych (mięsa, ryb, nabiału i jaj) w planie żywnościowym.

Ta praktyczna i prosta koncepcja jest zachętą do wybierania zdrowszej i bardziej zrównoważonej żywności, bez radykalnej wizji, którą można dostosować do każdego człowieka. Jego twórca proponuje kilka opcji, w tym np. bycie redukcjonistycznym tylko przez jeden dzień w tygodniu.

Najlepsze wybory żywieniowe

Nadmierne spożycie produktów zwierzęcych wiąże się ze zwiększonym ryzykiem kilku rodzajów chorób przewlekłych, takich jak choroby układu krążenia i niektóre rodzaje raka. Zmniejszenie spożycia tych produktów może przyczynić się do zmniejszenia ryzyka zachorowania na niektóre choroby, a także do zmniejszenia naszego śladu ekologicznego (według Organizacji Narodów Zjednoczonych ds.

Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) zwierzęta hodowlane były odpowiedzialne za 14,5% globalnej emisji gazów cieplarnianych w 2013 roku) . Zwiększone spożycie pokarmów roślinnych przyczyni się również do zwiększenia spożycia błonnika, witamin i minerałów w codziennej diecie.

Źródła białka roślinnego

Mięso, ryby, jaja i produkty mleczne są ważnymi źródłami białka, ale nie są jedynymi produktami dostarczającymi tego makroskładnika. Rośliny strączkowe, produkty na bazie soi, pseudozboża (amarantus, komosa ryżowa i gryka), nasiona i owoce oleiste są również źródłem białka. Na rynku pojawiły się również nowe opcje żywności o wyglądzie przypominającym mięso, bogate w białko, które mogą pomóc uzupełnić dietę i nadążać za nowymi trendami żywieniowymi.

Zoptymalizuj układ odpornościowy

Optymalizacja układu odpornościowego stała się aktualnym celem w ciągu ostatniego roku i będzie również problemem do utrzymania w 2022 roku. Dieta jest ściśle związana z prawidłowym utrzymaniem naszego systemu obronnego.

Praktykowanie diety śródziemnomorskiej, opartej na świeżej żywności (owoce i warzywa), ekologicznej, kolorowej i bogatej w antyoksydanty, zapewni organizmowi zestaw składników odżywczych, które chronią funkcjonowanie układu odpornościowego. Ważną rolę w tym temacie odgrywają witaminy C i D, minerały cynku, fermentowana żywność i rośliny, takie jak echinacea, czarny bez i imbir.

zoptymalizuj-uklad-odpornosciowyStyl życia

  • Kompletny, zróżnicowany i zbilansowany plan żywieniowy, a także regularne ćwiczenia i strategie radzenia sobie ze stresem w ciągu dnia, będą kluczowymi elementami na rok 2022, fundamentalnymi dla kontrolowania masy ciała i dbania o zdrowie.
  • uzupełnij swój dzień

Suplementy diety dostarczają składników odżywczych i/lub ekstraktów roślinnych i mogą być uważane za przydatne w pewnych sytuacjach. Niezależnie od tego, czy dostarczamy dodatkowe składniki odżywcze dla układu odpornościowego, czy dla funkcjonowania mózgu, wybór najbardziej odpowiedniego suplementu diety powinien być ukierunkowany na każdy konkretny przypadek.

Zdrowe odżywianie – Tydzień Zdrowia – 2022

Na rozpoczęcie Tygodnia Zdrowia uczniowie przedszkola i I roku wzięli udział w wykładzie z dietetykiem Camilą z programu Nutribem, gdzie umożliwili kontakt z owocami, mieli większe doświadczenie z konsystencją i zapachem różnych owoców, a także z tym, co wnoszą dla naszego zdrowia.

Uczniowie uczestniczyli z dużą ciekawością i mogli w atrakcyjny, zabawny i edukacyjny sposób promować spożywanie zdrowej żywności oraz świadomość żywieniową. Potem stworzyli zwierzęta, piratów, klaunów z ich owocami…

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj