Przemysł spożywczy w Brazylii

0
Rate this post

Poszukiwanie zdrowia i większa świadomość konsumentów dyktowały trendy w branży spożywczej w ostatnich latach. Konsumenci są znacznie bardziej świadomi i wymagający, a nie tylko chcą wiedzieć o cenie i jakości.

Istnieje cała troska o naprawdę zdrową dietę oraz świadomą i zrównoważoną konsumpcję.

Przemysł spożywczy bardzo uważnie śledzi te trendy, co spowodowało prawdziwą rewolucję w branży. Nowe opakowania, produkty z nowymi recepturami i składnikami, troska o identyfikowalność żywności to tylko niektóre z innowacji, które znajdują się między innymi na półkach w supermarketach i stołach restauracyjnych.

W tym materiale przygotowanym przez naszych ekspertów poznasz 8 głównych trendów dla branży spożywczej w 2022 roku. Z pewnością będziesz identyfikować się z większością z nich, jeśli nie wszystkimi! Daj spokój?

  • Brazylijski przemysł spożywczy zarobił w 2020 r. 789,2 mld reali ze sprzedaży na rynek krajowy i zagraniczny.
  • Stanowi to nie mniej niż 10,6% Produktu Krajowego Brutto kraju, liczba mocna i rosnąca: w stosunku do roku poprzedniego przychody te wzrosły o 1,8%, nawet w obliczu scenariusza kryzysu i pandemii.
  • Sektor ten generuje obecnie 1,68 miliona bezpośrednich miejsc pracy i jest drugim co do wielkości eksporterem przetworzonej żywności na świecie, handlując z ponad 190 krajami na pięciu kontynentach.

W poszukiwaniu zdrowego odżywiania

Jest to trend, który powtarzał się w ostatnich latach i nie będzie inaczej w 2022 roku. Badanie przeprowadzone przez firmę Mintel w Brazylii wskazuje, że już 51% ludzi stawia na zbilansowaną i zdrowszą dietę. Badanie zlecone przez sieć supermarketów Sinsbury’s w Wielkiej Brytanii wskazuje, że na całym świecie co najmniej 70% konsumentów już teraz poszukuje zdrowej diety, stosując dietę, która pomaga w zapobieganiu chorobom takim jak otyłość, cukrzyca i wysoki poziom cholesterolu.

Przemysł spożywczy bardzo dobrze zareagował na ten trend, często zmieniając receptury i niektóre składniki swoich produktów, aby zapewnić zdrowie swoim konsumentom. Przykładem tego jest spadek poziomu tłuszczów trans, barwników, sodu i dodatków chemicznych.

Internetowy przemysł spożywczy

  1. Izolacja społeczna spowodowana nową pandemią koronawirusa znacznie zintensyfikowała cyfryzację przemysłu spożywczego, zwłaszcza małych przedsiębiorstw w segmencie spożywczym poza domem.
  2. W czasie pandemii usługi dostawcze i na wynos wzrosły o 149%.
  3. Jak wynika z badania firmy doradczej Galunion, przeprowadzonego na zlecenie Krajowego Stowarzyszenia Restauracji i SindRio, aż 86% restauracji w Rio de Janeiro zaczęło oferować swoim klientom dostawę i jedzenie na wynos (wycofanie posiłku przy drzwiach). zakładu).
  4. internetowy-przemysl-spozywczyTendencja ta nasili się w 2022 r., a eksperci uważają, że utrzyma się niezależnie od izolacji społecznej.

Przemysł spożywczy powinien jeszcze bardziej zintensyfikować sprzedaż przez Internet, dostawy praktycznych produktów (takich jak mrożona i gotowa do spożycia żywność), wzrośnie liczba supermarketów i rynków internetowych, sieci społecznościowe będą bardziej wykorzystywane do zbliżania firm do Twoich klientów, a śledzenie łańcucha dostaw (źródła żywności) zostanie wzmocnione.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj