Ryby to pokarm bardzo bogaty w białka, tłuszcze, witaminy i minerały

0
Rate this post

Gatunki takie jak łosoś (dziki), sardynki i makrela są doskonałym źródłem kwasów omega-3, chroniąc w ten sposób przed powikłaniami sercowo-naczyniowymi. Odwrotnie dzieje się z mięsem, zwłaszcza mięsem czerwonym, odpowiedzialnym np. za wzrost cholesterolu. Jeśli nie możesz się oprzeć, postaw na białe mięsa.

Ryby mogą wydawać się nudne, ale wszystko zależy od gatunku, przygotowania i pokarmów, z którymi je łączysz. Eksperymentuj i wybieraj posiłki rybne co najmniej dwa razy w tygodniu.

PYSZNE PRZYPRAWY I ZDROWIE PRZYJACIÓŁ

Światowa Organizacja Zdrowia zaleca, aby dzienne spożycie soli kuchennej nie przekraczało pięciu gramów. Średnio Portugalczycy spożywają dwa razy więcej. Nadmiar ten jest ogromnym wrogiem zdrowia i może zwiększać ryzyko wystąpienia i/lub pogorszenia różnych patologii, takich jak nadciśnienie tętnicze, choroby układu krążenia, a nawet nowotwory.

Ideałem jest, jeśli nie wyeliminowanie, ograniczenie spożycia soli, zastępując ją aromatycznymi ziołami. Oprócz tego, że nadają potrawom fantastyczny smak, są dobre dla zdrowia i można je sadzić nawet w domu.

Jeśli lubisz buliony mięsne, sugerujemy dwa razy zastanowić się przed włożeniem paczek do wózka w supermarkecie. Sól, tłuszcze i dodatki w jego składzie to wszystko, czego potrzebujesz dla zdrowia. Nie ma to jak robienie własnego rosołu, najlepiej z warzywami. Wystarczy ugotować warzywa, dodać zioła lub przyprawy i zagotować. Następnie odcedź i przechowuj w pojedynczych dawkach w zamrażarce.

  • To samo dotyczy pulpy pomidorowej. Co powiesz na zmiażdżenie pomidora w domu zamiast kupowania słoików?
  • Na koniec oliwa z oliwek, to bardzo bogate pożywienie diety śródziemnomorskiej.
  • Dzięki niskiej zawartości tłuszczów nasyconych jest najzdrowszą alternatywą dla oleju do smażenia i działa cuda na serce, układ odpornościowy i trawienny.

SUPERFOODS: Z RACHUNKIEM, WAGĄ I POMIARAMI

Nie daj się zwieść, jeśli myślisz, że ponieważ mają „super” w nazwie, te produkty czynią cuda. W rzeczywistości mówimy o żywności o wysokiej zawartości składników odżywczych pochodzenia roślinnego, które przynoszą korzyści zdrowotne, ale nie zastępują zdrowego stylu życia.

Czy wiesz, że chia czy siemię lniane są bogate w kwasy tłuszczowe, które mogą odgrywać ważną rolę w diecie diabetyków i pomagać w utrzymaniu odpowiedniej wagi? Jagody goji zawierają błonnik, witaminy B1, B2 i B3, minerały, takie jak magnez i miedź, które są ważnymi pomocnikami w ochronie wzroku i skóry oraz poprawie nastroju.

To tylko kilka przykładów produktów spożywczych, które możesz dodać do swojej diety, dodając je do soków, koktajli, zup lub jako dodatki do sałatek. Jednak dobrze się poinformuj przed ich spożyciem, zwłaszcza jeśli cierpisz na jakąkolwiek patologię i przyjmujesz leki, ponieważ w niektórych przypadkach mogą one przynieść efekt przeciwny do zamierzonego.

Dobre powody, by zjeść zupę

dobre-powody-by-zjesc-zupeCzy należysz do klubu, który kręci nosem przy zupie? Czas dodać ten przysmak do swojego menu na rok 2022. To nie przypadek, że wiele z nich dzieci jest zmuszanych do jedzenia zupy.

Tutaj witaminy i minerały są zachowane, ponieważ woda z gotowania nie jest marnowana.

Nie brakuje też błonnika, który w towarzystwie gorącej wody czyni z zupy sycące danie, które sprzyja pracy jelit i utrzymaniu prawidłowej wagi. Lekkostrawna zupa jest również doskonałym źródłem nawodnienia i przyczynia się do powolnego i stopniowego wchłaniania glukozy, pomagając regulować poziom cukru we krwi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj