Stosuj zdrową dietę

0
Rate this post

Początek roku to dobra okazja, by przyjrzeć się swojemu stylowi życia i przećwiczyć złe nawyki dla zdrowia. To tak, jakby życie zresetowało zegar i można było przyjąć nowe pozycje. Istnieje ogromna ilość badań, z których wynika, że ​​każdy przegląd niezdrowych nawyków ma jakąś formę korzyści dla zdrowia.

Nigdy nie jest za późno

A co powiesz na przewartościowanie swojego programowania umysłowego i rozważenie nowych sposobów życia? Poniżej znajduje się kilka wskazówek, które mogą Ci w tym pomóc.

Początek nowego roku to świetny czas na stworzenie nowej świadomości tego, co i ile jesz. Podczas montażu talerza spróbuj podzielić go na cztery części. Połowa powinna być wypełniona warzywami – surowymi lub gotowanymi.

Drugą połowę należy podzielić między węglowodany (ryż, ziemniaki, maniok, makaron itp.) oraz białka roślinne lub zwierzęce (jajka, ryby, kurczak, soczewica, soja, groch, fasola, soja, ciecierzyca).

  • Bardzo ważne jest również spożywanie owoców i orzechów.
  • Należy ściśle kontrolować spożycie czerwonego mięsa, wędlin i tłuszczów, a także soli i cukru.

A jeśli będziesz zbyt leniwy, by gotować, nie uciekaj się do przekąsek pełnych tłuszczów nasyconych! Istnieje wiele aplikacji, które dostarczają zdrowe dania z kilkudziesięciu restauracji.

Ćwiczenia praktyczne

Nowy rok nadchodzi wraz z nowym sezonem. Upał lata to zaproszenie do korzystania z tego, co najlepsze w naszym mieście. Wykorzystaj słoneczne dni na spacer po nabrzeżu, lagunie lub w miejskich parkach.

Unikanie siedzącego trybu życia pomaga w walce z depresją, utrzymaniu masy ciała, poprawie nastroju, libido, predyspozycji fizycznej i odporności, tak ważnej w czasie pandemii. Wystarczy ćwiczyć 30 minut aktywności, aby przynieść ogromne korzyści zdrowotne.

cwiczenia-praktyczne Wykonuj przyjemne czynności:

Pandemia udowodniła nam, że czas jest bardzo cenny. Więc doceń swoją. Czeka na Ciebie mnóstwo seriali, filmów, programów, koncertów i książek. Ćwicz hobby, które sprawiają ci przyjemność, takie jak gotowanie lub gra na instrumencie. Człowiek jest istotą społeczną, nie urodziliśmy się w izolacji. Utrzymuj częsty kontakt z rodziną i przyjaciółmi.

Prześpij się spokojnie:

Bezsenne noce mają szkodliwe konsekwencje, takie jak spadek produktywności, upośledzenie sprawności intelektualnej, nasilenie złego samopoczucia i nasilenie tarcia międzyludzkiego. Dobry sen w nocy odpowiada za przywracanie energii i stanowi jeden z sekretów długowieczności. W tym celu w 2022 r. zwróć szczególną uwagę na swoje miejsce odpoczynku: sypialnia powinna być ciemna i cicha. Zawrzyj ze sobą pakt, aby rzadziej używać telefonu komórkowego w łóżku przed snem.

Sprawdź:

Pamiętaj, aby zdawać egzaminy semestralne lub roczne. Dają możliwość wykrywania i zapobiegania chorobom, a także służą jako kompas dla zdrowszego stylu życia, a tym samym poczucia większej stymulacji. Doceń swoje zdrowie i poświęcaj mu wymaganą uwagę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj