Wyróżniająca się propozycja wartości i koncentracja na realizacji to wymagania

0
Rate this post

Sama dobra realizacja już nie wystarcza w warunkach rosnącej konkurencyjności i presji na marże. Wygrywanie w handlu detalicznym wymaga dziś skupienia się na zróżnicowanej i wyróżniającej się propozycji wartości.

  • Obiecującą alternatywą jest specjalizacja w kategorii produktów łatwo psujących się i zdrowych w celu zaoferowania zróżnicowanego doświadczenia w sklepie fizycznym i zwiększenia liczby powtórzeń.
  • Kolejną zwycięską propozycją jest zbudowanie ekosystemu z produktami i usługami, które spełniają różne potrzeby klientów, w sposób zintegrowany, w celu uchwycenia synergii i utrzymania klientów.

Na przykład, wśród dziesięciu globalnych detalistów, którzy zgromadzili największą wartość rynkową w latach 2020-2022, większość ma podejście ekosystemowe, które ma na celu wzmocnienie więzi z klientami.

Analityka cyfrowa i analiza danych stają się niezbędnymi możliwościami w handlu detalicznym

Kolejnym punktem, na który zwraca uwagę badanie, jest wykorzystanie cyfrowej i zaawansowanej analityki do generowania wartości w całym łańcuchu i odblokowania wzrostu w handlu detalicznym. Rozwijanie tych możliwości pozwala lepiej zrozumieć potrzeby konsumentów i poprawić ich doświadczenia. Umożliwiają również detalistom lepszą realizację jego podstawowej działalności. Należy jednak zauważyć, że wyzwanie integracji cyfryzacji i analityki w handlu detalicznym wykracza poza technologię, wymaga transformacji kulturowej detalisty; to odpowiednik „ponownej nauki jazdy na rowerze”.

Koncentracja na omnichannel i sposoby na pokonanie wyzwań związanych z monetyzacją

  • Wraz ze wznowieniem spotkań twarzą w twarz, w połączeniu ze zmianą nawyków konsumenckich, coraz większe znaczenie ma omnichannel.
  • Według badania, 84% ankietowanych przez McKinsey robi zakupy w sklepach stacjonarnych, 76% online z dostawą do domu, następnie 27% robi zakupy online z punktem odbioru i wreszcie 24% korzysta z zakupów online z dostawą do domu. kolekcja w sklepie.

Jednak rentowność segmentów online i omnichannel nadal stanowi wyzwanie ze względu na niskie ceny detalicznych produktów spożywczych, silną konkurencję i wysokie koszty logistyczne. W odpowiedzi na to wyzwanie, zasiedziali detaliści muszą wykorzystać swoje aktywa, zarówno fizyczne, jak i cyfrowe, a także wiedzę specjalistyczną w zakresie handlu żywnością, aby dążyć do zrównoważonej rentowności online i wielokanałowej.

W obliczu tak wielu wyzwań wiele zmiennych powinno nadal wpływać na sektor. Badania McKinsey’a z firmą Scanntech wskazują jednak wyraźnie na konieczność uchwycenia wartości zarówno krótko-, jak i długoterminowej. W końcu kilka trendów nie przemija i pozostanie.

Moment jest taki

moment-jest-takiPandemia doprowadziła do znaczących zmian w naszym stylu życia, od miejsca, w którym zwykle pracujemy, po sposób żywienia. Jak wynika z badań przeprowadzonych w naszym kraju, prawie połowa respondentów deklaruje zmianę nawyków żywieniowych w okresie izolacji lub zamknięcia (z czego 41,8% miało wrażenie, że zmienili się na gorsze).

Wielkie wyzwania żywieniowe na rozpoczynający się rok (i na nadchodzące dziesięciolecia) to niewątpliwie rozwój strategii zwalczania otyłości i promowania zrównoważonego rozwoju żywności.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj