ZDROWIE PSYCHICZNE I DOBRE SAMOPOCZUCIE

0

Stres jest częścią codziennego życia, ale dla wielu opiekunów może być czynnikiem ryzyka dla zdrowia. Manifestacje stresu mogą obejmować lęk, złość, depresję, utratę apetytu, senność, napady płaczu, zmęczenie i trudności z koncentracją oraz ból w klatce piersiowej, skurcze, skurcze mięśni, zawroty głowy, pobudzenie, tiki nerwowe i duszność. Opiekun może uzyskać więcej informacji związanych ze swoim zdrowiem psychicznym i samopoczuciem, jak zapobiegać i radzić sobie ze stresem, lękiem i depresją

(np. techniki relaksacyjne; zarządzanie stresem; zapobieganie depresji; organizacja czasu itp.).Pierwszym krokiem w radzeniu sobie ze stresem jest umiejętność zidentyfikowania jego przyczyny. Opiekun może być tak pochłonięty swoimi obowiązkami, że nie znajdzie czasu dla siebie. Gdy objawy stresu zostaną zidentyfikowane, należy szybko interweniować i nie ignorować ich w nadziei, że znikną naturalnie. Rozmowa o tym, jak się czujesz, może ci pomóc.

Objawy stresu mogą być psychiczne i fizyczne i różnić się w zależności od osoby. Manifestacje stresu mogą obejmować lęk, złość, depresję, utratę apetytu, senność, napady płaczu, zmęczenie i trudności z koncentracją oraz ból w klatce piersiowej, skurcze, skurcze mięśni, zawroty głowy, pobudzenie, tiki nerwowe i duszność.Niektóre z tych objawów mogą wpływać na Twoje zdrowie w dłuższej perspektywie i narażać Cię na ryzyko nadciśnienia tętniczego, udarów i udarów. Twoje zdrowie może być zagrożone przez zmniejszoną odpowiedź immunologiczną.

Jak radzić sobie ze stresem
Rozmowa z innymi osobami, które znajdują się w podobnej sytuacji, może być bardzo pomocna, gdy jesteś pod wpływem dużego stresu.To może być trudne zadanie, ale z zaskakująco pozytywnymi wynikami. W tym sensie spróbuj uczestniczyć w lokalnym stowarzyszeniu lub grupie opiekunów i dzielić się swoimi doświadczeniami. Ta grupa może nawet pomóc w regularnych przerwach i dać sobie trochę czasu dla siebie, nawet jeśli jest to tylko kilka godzin w tygodniu.

Jeśli masz trudności z dzieleniem się swoimi doświadczeniami i uczuciami publicznie, możesz spróbować tego za pośrednictwem forów internetowych, na których możesz anonimowo spotkać się z innymi opiekunami, wymienić się doświadczeniami i znaleźć wsparcie.Jeśli możesz, porozmawiaj również z rodziną i przyjaciółmi. Pomóc może dzielenie się swoimi uczuciami z bliskimi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj