ZDROWIE PSYCHICZNE I DOBRE SAMOPOCZUCIE

0
Rate this post

Stres jest częścią codziennego życia, ale dla wielu opiekunów może być czynnikiem ryzyka dla zdrowia. Manifestacje stresu mogą obejmować lęk, złość, depresję, utratę apetytu, senność, napady płaczu, zmęczenie i trudności z koncentracją oraz ból w klatce piersiowej, skurcze, skurcze mięśni, zawroty głowy, pobudzenie, tiki nerwowe i duszność. Opiekun może uzyskać więcej informacji związanych ze swoim zdrowiem psychicznym i samopoczuciem, jak zapobiegać i radzić sobie ze stresem, lękiem i depresją

(np. techniki relaksacyjne; zarządzanie stresem; zapobieganie depresji; organizacja czasu itp.).Pierwszym krokiem w radzeniu sobie ze stresem jest umiejętność zidentyfikowania jego przyczyny. Opiekun może być tak pochłonięty swoimi obowiązkami, że nie znajdzie czasu dla siebie. Gdy objawy stresu zostaną zidentyfikowane, należy szybko interweniować i nie ignorować ich w nadziei, że znikną naturalnie. Rozmowa o tym, jak się czujesz, może ci pomóc.

Objawy stresu mogą być psychiczne i fizyczne i różnić się w zależności od osoby. Manifestacje stresu mogą obejmować lęk, złość, depresję, utratę apetytu, senność, napady płaczu, zmęczenie i trudności z koncentracją oraz ból w klatce piersiowej, skurcze, skurcze mięśni, zawroty głowy, pobudzenie, tiki nerwowe i duszność.Niektóre z tych objawów mogą wpływać na Twoje zdrowie w dłuższej perspektywie i narażać Cię na ryzyko nadciśnienia tętniczego, udarów i udarów. Twoje zdrowie może być zagrożone przez zmniejszoną odpowiedź immunologiczną.

Jak radzić sobie ze stresem
Rozmowa z innymi osobami, które znajdują się w podobnej sytuacji, może być bardzo pomocna, gdy jesteś pod wpływem dużego stresu.To może być trudne zadanie, ale z zaskakująco pozytywnymi wynikami. W tym sensie spróbuj uczestniczyć w lokalnym stowarzyszeniu lub grupie opiekunów i dzielić się swoimi doświadczeniami. Ta grupa może nawet pomóc w regularnych przerwach i dać sobie trochę czasu dla siebie, nawet jeśli jest to tylko kilka godzin w tygodniu.

Jeśli masz trudności z dzieleniem się swoimi doświadczeniami i uczuciami publicznie, możesz spróbować tego za pośrednictwem forów internetowych, na których możesz anonimowo spotkać się z innymi opiekunami, wymienić się doświadczeniami i znaleźć wsparcie.Jeśli możesz, porozmawiaj również z rodziną i przyjaciółmi. Pomóc może dzielenie się swoimi uczuciami z bliskimi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj