Naturalne metody łagodzenia bólu porodowego

0
Rate this post

Według International Culture for the Research Study of Discomfort ból jest niepożądanym doświadczeniem sensorycznym, a także psychologicznym, związanym z uszkodzeniem tkanek lub wyjaśnionym w odniesieniu do niego.

Specyficzny dyskomfort porodowy

Ból porodowy to szczególny ból. Ma przerywany rytm wydarzeń. Jest to ściśle związane z pojawieniem się zadania skurczowego, a także otwarciem szyjki macicy. Bardzo szybko rozszerza się do wysokiej siły, a także częstotliwości, ale jest minimalny w przerwie między skurczami. Dodatkowo każda rodząca traktuje ból porodu swoją własną, prywatną metodą, ze względu na to, że każda osoba ma inny limit dyskomfortu.

Dla jednego będzie to dość znośny dyskomfort, dla drugiego z pewnością będzie to nieznośny. Dyskomfort porodowy nie jest sygnałem ostrzegawczym dla porodowego organizmu. Jest to wynik ogromnego wysiłku, dlatego naprawdę ważne jest, aby ból traktować jako sygnał, że na pewno niedługo urodzi się kolejny członek rodziny.

Sposoby na złagodzenie bólu porodowego

Panie właściwie nieustannie poszukują sposobów na zmniejszenie bólu podczas porodu. Wykorzystano w tym celu liczne metody, których działanie jest bardzo łatwe do odgadnięcia. Był to m.in. rosół drobiowy, wódka, wyciskanie gnoju klaczy i sproszkowane odchody wróbla. Można więc wnioskować, że byli w stanie wiele poświęcić, aby zmniejszyć swój dyskomfort.

Obecnie dysponujemy wieloma niezawodnymi metodami radzenia sobie z bólem porodowym. Podejścia te zostały właściwie podzielone na metody medyczne i niefarmakologiczne.

Niefarmakologiczne metody uśmierzania bólu porodowego.

Techniki niefarmakologiczne są podejściami pierwszego wyboru i należy je stosować przed podaniem mamie suplementów. Pierwsze podejście to psychoprofilaktyka, czyli odpowiednie przygotowanie kobiety oczekującej do porodu. Każda kobieta odczuwa solidną troskę o wydarzenia na sali porodowej. Wiąże się to generalnie z lękiem przed bólem, ale także z problemem rodzącego się dziecka. Już sama idea bólu porodowego budzi niepokój, który sprowadza się do powstania nadmiernych, a nie fizycznych doświadczeń bólowych.

Gdy kobieta się boi, dodatkowo napina całe ciało, co potęguje ból. Należy ożywić rodzącą, czyli usunąć opór jej ciała i ułatwić dziecku podróż przez kanał rodny. Dlatego tak ważne jest przygotowanie się do porodu w szkole rodzenia. Pani, która rozumie, co dzieje się z jej ciałem, z pewnością będzie mniej stresująca i jednocześnie zestresowana, a co za tym idzie z pewnością zminimalizuje dyskomfort.

Relaks na dyskomfort porodowy.

Dodatkowym naturalnym sposobem radzenia sobie z bólem porodowym jest rozluźnienie. Świadomy wypoczynek jest kluczowym czynnikiem w kontrolowaniu, a także usuwaniu dyskomfortu porodowego z twardością umysłu. Jest to wspaniały sposób na pozbycie się niepokoju, wyczerpania, zmęczenia fizycznego i psychicznego. Pozwala kontrolować mięśnie podczas porodu, oszczędza energię i wytrzymałość podczas porodu, minimalizuje napięcie psychofizyczne, poprawia przepływ powietrza i zmniejsza dyskomfort.

Naukę relaksu należy rozpocząć przynajmniej w połowie okresu macierzyńskiego. Najwygodniejszą metodą edukacji w czasie wolnym jest posiadanie wiedzy o istnieniu mięśni, co najwygodniej osiąga się poprzez napinanie, a także rozluźnianie kolejnych zespołów masy mięśniowej (współczesny relaks). Kobieta w ciąży maksymalnie napina masę mięśniową kończyn górnych, aż poczuje dyskomfort, a następnie rozluźnia je.

Następnie napina i rozluźnia mięśnie piersi, głowy, twarzy, pośladków, a także krocza. Stresowi tkanki mięśniowej powinno towarzyszyć przerwanie oddychania na około 3-4 sekundy. Trzeba umieć odróżnić napięcie mięśniowe od rozluźnienia – sugeruje się obecność osoby, która mogłaby to zweryfikować.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj