10 produktów spożywczych, których należy unikać w ciąży

0
Rate this post

Jeśli jesteś w ciąży, są produkty, których powinieneś unikać ze względu na ryzyko zakażenia lub reakcji alergicznych. Dowiedz się, które. 10 produktów spożywczych, których należy unikać w ciąży Jeśli jesteś w ciąży, istnieją pokarmy, których powinnaś unikać ze względu na ryzyko skażenia, reakcji alergicznej lub ponieważ zawierają pewien rodzaj substancji, która jest szkodliwa dla rozwoju płodu (jak w przypadku ryb głębinowych, o wysokim poziomie rtęci).

Przygotowanie jedzenia musi być również powodem do dodatkowej opieki. Preferuj świeżą żywność, unikaj wstępnie przygotowanych i przetworzonych przemysłowo posiłków (które zawierają wiele konserwantów, barwników, soli i cukru), stawiaj na grillowane i gotowane potrawy oraz unikaj przygotowywania ciężkich i pikantnych posiłków.

Jeśli nie jesteś odporny na toksoplazmozę (choroba wywoływana przez pasożyty), powinieneś szczególnie zadbać o higienę rąk i przybory kuchenne po pracy z surowym mięsem, spożywając surowe owoce i warzywa dopiero po umyciu i nie spożywając niedogotowanego mięsa.​

Zwróć szczególną uwagę na posiłki poza domem. Zaleca się unikanie spożywania sałatek, jeśli nie ma gwarancji, że warzywa są bardzo dobrze umyte i zdezynfekowane, zwłaszcza ze względu na ryzyko zakażenia pasożytem toksoplazmozy.

Jeśli masz chwile, kiedy naprawdę masz ochotę na określone jedzenie, spróbuj odłożyć to pragnienie na później, po urodzeniu dziecka. Przekonasz się, że warto, ponieważ poczujesz się znacznie bardziej zrelaksowany. Ciąża to także okazja do zmiany niektórych nawyków żywieniowych, które mogą być mniej zdrowe nie tylko dla Twojego dziecka, ale także dla Twojego zdrowia. Jedz małe posiłki przez cały dzień, aby uniknąć głodu i pokus. Wskazane jest, aby jeść co trzy godziny, aby uzupełnić poziom energii.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj